2 ביוני 2022

לצעוק בדממה

 בס"ד

 



הרבי מקוצק זצ"ל אמר בשם רבו היהודי הקדוש מפשיסחה, ש"אין זעקה כדממה". הרבי רצה לומר לנו שהזעקה החזקה ביותר נשמעת בדממה. היא נשמעת הכי חזק כשאף אחד לא שומע.

העולם כולו בנוי על צעקה.  על שקט מתמשך שמופר ברגע אחד וחותך את הדממה. משאיר אותה מכווצת כולה. מנסה להכיל את העוצמה.

העולם שלנו בנוי מאבנים שנערמות אחת על השניה. אבנים של זעקה. של שוועה, של עיניים קרועות לרווחה שמביטות למעלה ומבקשות את העזרה.

העולם שלנו בנוי על דקה אחת של חוסר אונים שבה הלב נפתח וקורא לשוכן מרומים. מבקש את הקירבה. את חבל ההצלה.

העולם שלנו בנוי על אותה נקודה של זמן שבה מושטת היד ומבינה את האפסיות של עצמה. מבינה את אוזלת ידה. את העובדה שרק הוא יכול לחבק אותה.

לפעמים הייתי רוצה ללכת לאיבוד בתוך אותה המציאות. בתוך אותו השקט. בתוך מחול התפילות הבלתי נשמעות. בתוך ים המילים. בתוך ים הדמעות.

הייתי רוצה ללכת בשדות ירוקים. ביערות עם צמרות של עצים שלא נגמרים, ולספר לו את האמת. ללחוש לו את הצעקה. ללכת לאיבוד בתוך הדממה.

הייתי רוצה ללכת בכיוון של הרוח ולצעוק את הלב. להוציא אותו החוצה. לבקש ממנו שיתן לי הרבה הרבה כח. לבקש ממנו שלא ישכח שאני כאן מחכה.

הייתי רוצה לנשום עמוק את האוויר ולשחרר אנחה אחת מדוייקת. לשחרר דפים שלמים שכתובים בתוך השקט. לשחרר את השאלות. את ההסברים.

הייתי רוצה לעלות אל ראש ההר ולצעוק לו שזה קשה. שזה כמעט בלתי אפשרי לעשות את הדבר הנכון. הדבר הראוי. המקובל.

הייתי רוצה לצעוק אליו עד בלי די. עד שיגמרו הכוחות. עד שיעלמו להן כל האותיות. הייתי רוצה לצעוק עד שיירגעו בתוכי רוחות סוערות.

הייתי רוצה לקבל ממנו הבטחה. שלעולם לא יקח ממני את הצעקה. כי לחיות בלי תפילה, זה לא חיים בכלל. זה כמו לחיות עם גוף בלי נשמה. זה לנשום בלי אוויר.

הרבי מקוצק אומר שאין זעקה כדממה. ואני חושבת שזה מדוייק עד להכאיב. זה מסביר במשפט אחד את המהות של העולם. את המהות של הנשמה. את הקשר. את האהבה. את הפשטות שיש בצעקה שנשמעת בדממה.

 

 

2 תגובות:

  1. ואוו ריגשת אותי❣

    השבמחק
  2. אני מצטער להעלות את זה לאינטרנט אבל אין לי ברירה. האם מעולם לא האמנתי בכישופי אהבה או לחשים עד שפגשתי את הקוסם ההוא כשביקרתי את חבר שלי בישראל לפסגה עסקית השנה. אני פוגש אדם בשם ד"ר אפטה היה ממש חזק, והוא יכול היה לעזור עם לחשים שיחזירו את האבודים, האוהבים וכסף הקסם, קסם או קסם לעבודה טובה או אושר. אני שמח עכשיו. אני מעידה כי הגבר שרציתי להתחתן איתו עזב אותי 5 שבועות לפני החתונה והחיים שלי התהפכו בגלל שהקשר שלנו נמשך 3 שנים. מאוד אהבתי אותו, אבל אמא שלו הייתה נגדנו ולא הייתה לו עבודה בשכר טוב. כשפגשתי את הקוסם הזה, סיפרתי לו מה קרה והסברתי לו את המצב. בהתחלה התלבטתי וחשדנית, אבל פשוט ניסיתי. ובתוך יומיים, כשחזרתי לגרמניה, התקשר אלי חבר (היום בעל) ובא אליי והתנצלתי שהכל סודר עם אמו ומשפחתו וקיבלתי ראיון עבודה חדש להתחתן. לא האמנתי כי ד"ר אפטה רק שאל את השם שלי ואת השם של החבר שלי וכל מה שרציתי. ובכן, עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה והחיים שלנו השתפרו בהרבה. המייל שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה והחיים שלנו נעשו הרבה יותר טובים. המייל שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה והחיים שלנו נעשו הרבה יותר טובים. האימייל שלו הוא: drapata4@gmail.com אתה יכול גם ליצור איתו קשר דרך WhatsApp / Viber עם המספר הזה: (+66 81 302 8552)

    השבמחק

מאת:

תגובה: