בס"ד
יעקב "איש תם ויושב אוהלים". הכל בסתר. בענווה ושפלות. עשו לעומתו "איש יודע ציד". הצליח לצוד בעזרת לשונו החלקה והתחזה לאדם מקפיד במצוות וירא שמים. יעקוב רוצה תורה, רוצה את החכמה האלוקית, רוצה קדושה, רוצה את קרבת ה', את העונג של העולם הבא כבר בעולם הזה. עשו רוצה את העולם הזה. "הלעיטני מן האדום האדום הזה". רוצה חיים קלים, פרנסה טובה, איזה הנאה אני יכול לקבל מכל דבר ומה יצא לי מזה עכשיו. הכל חומרי, חיצוני, רדוד.
בכל אחד מאתנו יש קצת יעקוב וקצת עשו. החיים שלנו זה מאבק בין הקדושה לטומאה, בין הרוחניות לגשמיות, בין האמת והשקר, בין החיבור והפירוד, בין הפנימיות לחיצוניות, בין האור והחושך, בין הטוב והרע. השורש של הכל - ענווה ושפלות. צריך להסתיר את עצמנו כמה שיותר. כמה צריך אדם לשמוח כשהוא עושה משהו טוב ואף אחד לא יודע. כמה צריך אדם להצטער כשהוא עושה דבר טוב וכולם יודעים.
יעקב "איש תם ויושב אוהלים". הכל בסתר. בענווה ושפלות. עשו לעומתו "איש יודע ציד". הצליח לצוד בעזרת לשונו החלקה והתחזה לאדם מקפיד במצוות וירא שמים. יעקוב רוצה תורה, רוצה את החכמה האלוקית, רוצה קדושה, רוצה את קרבת ה', את העונג של העולם הבא כבר בעולם הזה. עשו רוצה את העולם הזה. "הלעיטני מן האדום האדום הזה". רוצה חיים קלים, פרנסה טובה, איזה הנאה אני יכול לקבל מכל דבר ומה יצא לי מזה עכשיו. הכל חומרי, חיצוני, רדוד.
בכל אחד מאתנו יש קצת יעקוב וקצת עשו. החיים שלנו זה מאבק בין הקדושה לטומאה, בין הרוחניות לגשמיות, בין האמת והשקר, בין החיבור והפירוד, בין הפנימיות לחיצוניות, בין האור והחושך, בין הטוב והרע. השורש של הכל - ענווה ושפלות. צריך להסתיר את עצמנו כמה שיותר. כמה צריך אדם לשמוח כשהוא עושה משהו טוב ואף אחד לא יודע. כמה צריך אדם להצטער כשהוא עושה דבר טוב וכולם יודעים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
מאת:
תגובה: