בס"ד
אכן אחריות גדולה מוטלת על בת ישראל. חז"ל אמרו שבזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים ובזכותן עתידים להיגאל. במדרש רות כתוב: "אין הדורות נגאלים אלא בשכר נשים צדקניות שיש בדור". מה זה אומר להיות אשה צדקנית? בגמרא כתוב: (סוטה, ב) "אין מזווגין לו לאדם אלא על פי מעשיו" וכותב רש"י הקדוש: "צנועה לצדיק ופרוצה לרשע". לא נכתב: צדיקה לצדיק ורשעה לרשע, אלא דווקא צנועה לצדיק וגו', ללמדנו שאשה צנועה היא המוגדרת אשה צדקנית הראויה להינשא לצדיק.
באגרתו של הגר"א מוילנא כתב לאמו בזו הלשון: "אהובתי אמי, ידעתי שאינך
צריכה למוסר שלי, כי ידעתי כי צנועה את". נשאלת השאלה, וכי בגלל שהיא אשה צנועה אינה זקוקה עוד למוסר? אלא ללמדנו שזה העיקר והיסוד של עבודת האשה בעולמה ואם יש בה את הצניעות יש בה את הכל.
כתב רבנו הקדוש אהרון ראטה זצ"ל בעל השומר אמונים: (שומר אמונים הוצ"ל תשי"ט מבוא השער עמ' מ"ה, מתורגם מאידיש) "כשיבוא משיח צדקנו תזהירו כזוהר החמה והלבנה והכוכבים ועוד יותר, והשכר של הצניעות גדול על כל המצוות והמעשים הטובים, והאשה שאינה מתנהגת עצמה בצניעות לא יועילו לה כל צידקותיה ותיפול רחמנא לצלן לשאול תחתיות ח"ו".
אכן אחריות גדולה מוטלת על בת ישראל. חז"ל אמרו שבזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים ובזכותן עתידים להיגאל. במדרש רות כתוב: "אין הדורות נגאלים אלא בשכר נשים צדקניות שיש בדור". מה זה אומר להיות אשה צדקנית? בגמרא כתוב: (סוטה, ב) "אין מזווגין לו לאדם אלא על פי מעשיו" וכותב רש"י הקדוש: "צנועה לצדיק ופרוצה לרשע". לא נכתב: צדיקה לצדיק ורשעה לרשע, אלא דווקא צנועה לצדיק וגו', ללמדנו שאשה צנועה היא המוגדרת אשה צדקנית הראויה להינשא לצדיק.
באגרתו של הגר"א מוילנא כתב לאמו בזו הלשון: "אהובתי אמי, ידעתי שאינך
צריכה למוסר שלי, כי ידעתי כי צנועה את". נשאלת השאלה, וכי בגלל שהיא אשה צנועה אינה זקוקה עוד למוסר? אלא ללמדנו שזה העיקר והיסוד של עבודת האשה בעולמה ואם יש בה את הצניעות יש בה את הכל.
כתב רבנו הקדוש אהרון ראטה זצ"ל בעל השומר אמונים: (שומר אמונים הוצ"ל תשי"ט מבוא השער עמ' מ"ה, מתורגם מאידיש) "כשיבוא משיח צדקנו תזהירו כזוהר החמה והלבנה והכוכבים ועוד יותר, והשכר של הצניעות גדול על כל המצוות והמעשים הטובים, והאשה שאינה מתנהגת עצמה בצניעות לא יועילו לה כל צידקותיה ותיפול רחמנא לצלן לשאול תחתיות ח"ו".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
מאת:
תגובה: