בס"ד
ידיעה זו היא מאוד חיונית עבורנו. אין אדם שאין לו קשיים, ניסיונות וייסורים. עלינו לזכור שהייסורים מגיעים מאב שאוהב אותנו מאד ללא שום תנאי! מטרת הייסורים. הבורא מעניק ייסורים לאדם כדי שיוכל להזדכך על ידם, לההפך לאדם רוחני יותר, להדבק לבורא שהוא כולו רוחני. מי שזוכה להסתכל נכון על ייסוריו, מתוך הכרה שאלו ייסורים של אב לבן, מקבל הכול אחרת...
משה רבנו אומר לבורא: "הראני נא את כבודך", חז"ל כותבים שהוא שאל: מדוע צדיק ורע לו, רשע וטוב לו? ענה לו הבורא: "וראית את אחורי ופני לא יראו", רק "את אחורי" תוכל לראות – רק בחלוף תקופה, אחרי הכול, יוכל האדם להבין מדוע הוא סובל, אולם "את פני" – לפני שהכול מסתיים, קשה מאוד לראות... וזה אכן ההבדל בין המילים "עונג" ו"נגע" המילים הסותרות הללו בנויות מאותן אותיות ההבדל היחידי הוא איכן נמצאת ה"עין"...
"וידעת עם לבבך, כי כאשר ייסר איש את בנו, ה' אלוקיך מייסרך". כשנתחזק בהכרה זו, ייתכן שנוכל לצלוח את ניסיונות החיים יותר בקלות.
ידיעה זו היא מאוד חיונית עבורנו. אין אדם שאין לו קשיים, ניסיונות וייסורים. עלינו לזכור שהייסורים מגיעים מאב שאוהב אותנו מאד ללא שום תנאי! מטרת הייסורים. הבורא מעניק ייסורים לאדם כדי שיוכל להזדכך על ידם, לההפך לאדם רוחני יותר, להדבק לבורא שהוא כולו רוחני. מי שזוכה להסתכל נכון על ייסוריו, מתוך הכרה שאלו ייסורים של אב לבן, מקבל הכול אחרת...
משה רבנו אומר לבורא: "הראני נא את כבודך", חז"ל כותבים שהוא שאל: מדוע צדיק ורע לו, רשע וטוב לו? ענה לו הבורא: "וראית את אחורי ופני לא יראו", רק "את אחורי" תוכל לראות – רק בחלוף תקופה, אחרי הכול, יוכל האדם להבין מדוע הוא סובל, אולם "את פני" – לפני שהכול מסתיים, קשה מאוד לראות... וזה אכן ההבדל בין המילים "עונג" ו"נגע" המילים הסותרות הללו בנויות מאותן אותיות ההבדל היחידי הוא איכן נמצאת ה"עין"...
"וידעת עם לבבך, כי כאשר ייסר איש את בנו, ה' אלוקיך מייסרך". כשנתחזק בהכרה זו, ייתכן שנוכל לצלוח את ניסיונות החיים יותר בקלות.
הרב יוסי מזרחי
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
מאת:
תגובה: