בס"ד
השבת נקרא בפרשה את הציווי של ה' למשה: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".
וכתב הרמב"ם בהלכות בית הבחירה (פרק א ה"א) מצות עשה לעשות בית לה' מוכן
להיות מקריבים בו את הקרבנות וחוגגים עליו שלוש פעמים בשנה,
שנאמר, "ועשו לי מקדש."
נאמר במדרש: "כשאמר ה' למשה "ועשו לי מקדש", נזדעזע משה ואמר,
איך יכול אדם לעשות בית לה'? והלא כתוב: "הנה השמים ושמי השמים לא יכלכלוך"?
(כלומר, כל העולם כולו כפי שאנו רואים אותו, אינו יכול להכיל את הקדוש ברוך הוא).
אמר לו הקדוש ברוך הוא, לא לפי כוחי אני מבקש, אלא לפי כוחם, עשרים קרש בצפון
עשרים קרש בדרום ושמונה במערב. (כלומר, ה' יתברך אינו מבקש מישראל, אלא דבר
שהם יכולים לעשותו לפי המושגים שלהם, שיהיה המקדש בנוי באופן גשמי ומוגבל,
עשרים קרשים בצפון וכו').
למדנו ממדרש זה שהנדרש מן האדם לעשות הוא לפי כוחו, אך גם לא פחות מכך.
השבת נקרא בפרשה את הציווי של ה' למשה: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".
וכתב הרמב"ם בהלכות בית הבחירה (פרק א ה"א) מצות עשה לעשות בית לה' מוכן
להיות מקריבים בו את הקרבנות וחוגגים עליו שלוש פעמים בשנה,
שנאמר, "ועשו לי מקדש."
נאמר במדרש: "כשאמר ה' למשה "ועשו לי מקדש", נזדעזע משה ואמר,
איך יכול אדם לעשות בית לה'? והלא כתוב: "הנה השמים ושמי השמים לא יכלכלוך"?
(כלומר, כל העולם כולו כפי שאנו רואים אותו, אינו יכול להכיל את הקדוש ברוך הוא).
אמר לו הקדוש ברוך הוא, לא לפי כוחי אני מבקש, אלא לפי כוחם, עשרים קרש בצפון
עשרים קרש בדרום ושמונה במערב. (כלומר, ה' יתברך אינו מבקש מישראל, אלא דבר
שהם יכולים לעשותו לפי המושגים שלהם, שיהיה המקדש בנוי באופן גשמי ומוגבל,
עשרים קרשים בצפון וכו').
למדנו ממדרש זה שהנדרש מן האדם לעשות הוא לפי כוחו, אך גם לא פחות מכך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
מאת:
תגובה: