11 במרץ 2020

בעקבי הצאן


בס"ד



אני נזכרת שכשעשיתי את צעדי הראשונים בעולם התשובה המורכב והיפה כל כך, קיבלתי עצה מאחד הרבנים שעבורי שווה לא רק זהב, אלא מכרה של זהב. קיבלתי עצה שלא אחת הצילה אותי מזרועותיה האכזריות של העבירה.

"תמיד תאמצו לכם דמות לחיקוי", נאמר באותו שיעור. "תמיד תיצמדו אליה. תלמדו מההנהגות שלה", ולא היה לי ספק, ואפילו לא התלבטות קטנה שעבורי זו אמא רחל. היא ולא אחרת.

ייתכן שהצבתי לפני רף גבוה מידי. לא אמיתי. אבל השאפתנות להגביה עוף לא הרפתה ממני. אמא רחל תמיד ליוותה ומלווה אותי במחשבתי, במעשי, ואפילו בלבושי.

אחת מהמשימות הקשות ביותר שעמדו לפניי היתה הצניעות. משימה קשה שהיתה עבורי כקריעת ים סוף. חרקתי שיניים בכל פעם שקצת הארכתי את החצאית או שהחלטתי ללבוש חולצה עם קצת יותר בד.

מרבית חיי לא הכרתי כלל את המושג הזה קדושת המחנה. את המושג הזה צניעות. אף אחד לא לימד אותי שזאת המהות של יהודי. זאת המהות של אישיותי. זאת המהות שלך כאדם שמחפש לצמוח. מחפש שהשם ילווה אותך תמיד.

בכל פעם שעמדתי בפני דילמה הרת גורל האם לקנות את החצאית הזאת, שאלתי את עצמי מה אמא רחל היתה עושה במקומי? האם החצאית הזו היתה הולמת את הסטנדרטים שלה או לא?

והיום יש לי תחושה שהעולם קצת התבלבל. קצת שכחנו את הדרך. רוב שלטי החוצות והאג'נדה היומיומית משדרים לנו שעלינו לשאוף ולהיות מודרנים. מתקדמים. רק שלא פותחים לנו את הסוגריים שמתלווים לכל התארים הנכספים הללו, ומציינים בפנינו שמדובר בהיפך של התורה. בהיפך של הקדושה.

קצת שכחנו שיש מי שמצטער מהאורך של החצאית ומהעובי של הגרביים. קצת שכחנו את התפקיד שלנו כנשים. קצת שכחנו שיש לנו ארבע אימהות שהתוו לנו דרך וצריכות להיות המודל לחיקוי. אימהות שהניפו את דגל הקדושה, והלכו אחריו ללא פשרות.

עד היום אני משתדלת לפצות את מלכו של עולם על הימים שבהם לא עצרתי לשאול כמה הכאבתי וכמה החסרתי יהלומים מהכתר שלו. אני משתדלת לפצות על חוסר הידיעה ועל שלא נתתי מקום לחשיבות המחנה שצריך להיות קדוש.

אני משתדלת לעשות את תשובת המשקל, לתת מעבר ליכולות שלי. מעבר לכוחות. מעבר לטבע שקיים בעולם. אני משתדלת להחזיר למלכות שמיים על הפגמים והחורים שנוצרו במו ידי. לתקן את המעוות והדרוש תיקון.

אני משתדלת לא להרפות מדמותה של אמא רחל. ומדמותן של האימהות כולן. אני משתדלת להתעלם מכל החומר שצועק סביבי ומכל התרמית של השקוף והצמוד. אני משתדלת לעשות הכל בכדי ללכת בעקבי הצאן ולרעות את הגדיים. אני אעשה את הכל בכדי  ללכת אחר הנשים שביטלו את עצמן בפני מי שאמר והיה העולם.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: