בס"ד
"אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה" -
המגיד ממזריטש הסביר על הפסוק, במשכן שבנו ישראל במדבר,
וכן בבית המקדש, הקריבו ישראל קורבנות לה', ואש הייתה יורדת מן השמיים
ואוכלת את הקורבנות, אך למרות שהייתה יורדת אש מן השמיים –
שזה מראה על התעוררות ושעת רצון למעלה –
הרי שעדיין תחילת הדבר הייתה על ידי ישראל למטה, בעבודת ה' שלהם
במשכן או בבית המקדש, והיו חייבים להביא תחילה אש פשוטה כדי שתעורר
את האש של מעלה.
וכמו שאומר זאת הזהר: "רוח [התעוררות] מביאה רוח, ומושכת רוח" –
כלומר, רוח ההתעוררות של ישראל למטה מעוררת את רוח ההתעוררות
ושעת הרצון למעלה, וזוהי אחת ממצוות התורה להבעיר את האש הפשוטה במזבח
כדי לעורר את האש של מעלה.
"אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה" -
המגיד ממזריטש הסביר על הפסוק, במשכן שבנו ישראל במדבר,
וכן בבית המקדש, הקריבו ישראל קורבנות לה', ואש הייתה יורדת מן השמיים
ואוכלת את הקורבנות, אך למרות שהייתה יורדת אש מן השמיים –
שזה מראה על התעוררות ושעת רצון למעלה –
הרי שעדיין תחילת הדבר הייתה על ידי ישראל למטה, בעבודת ה' שלהם
במשכן או בבית המקדש, והיו חייבים להביא תחילה אש פשוטה כדי שתעורר
את האש של מעלה.
וכמו שאומר זאת הזהר: "רוח [התעוררות] מביאה רוח, ומושכת רוח" –
כלומר, רוח ההתעוררות של ישראל למטה מעוררת את רוח ההתעוררות
ושעת הרצון למעלה, וזוהי אחת ממצוות התורה להבעיר את האש הפשוטה במזבח
כדי לעורר את האש של מעלה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
מאת:
תגובה: