25 ביוני 2013

נאמנותה של נשמה

בס"ד

היו היה מלך עשיר ולו ארבע נשים - ארבע נשים ומלך. 

את האישה הרביעית הוא הכי אהב, הוא פינק אותה עם בגדים יפים והביא לה את המאכלים הכי משובחים. הוא לא הסתפק עבורה במשהו שהוא פחות מהטוב ביותר .

גם את אישתו השלישית מאוד אהב, תמיד הקפיד להציג אותה לממלכות שכנות, אך בלבו תמיד קינן החשש שיום אחד תעזוב אותו למען אחר.

גם את אישתו השנייה אהב מאוד. הוא היה מספר לה את כל אשר על לבו ומתייעץ אתה בפתרון כל בעיה שעמה התמודד. והיא, תמיד היתה אדיבה, מתחשבת, סבלנית, מייעצת בחוכמה, תומכת ועוזרת לו לעבור זמנים קשים.

את אשתו הראשונה המלך לא אהב. על אף שהייתה בת זוג נאמנה מאוד ופעלה רבות וגדולות לשימור כספו וממלכתו ועל אף שאהבה אותו מאוד, הוא בקושי שם לב אליה.

יום אחד, המלך חלה וידע שזמנו הגיע. הוא חשב על החיים הנפלאים שלו ותהה: "יש לי ארבע נשים וכשאני אמות, אהיה לבד"?

שאל המלך את אישתו הרביעית: "אהבתי אותך הכי הרבה וטיפלתי בך נהדר. עכשיו כשאני גוסס
האם תבואי איתי ותארחי לי חברה?" "אין סיכוי" היא ענתה והלכה מבלי לומר עוד מילה. תשובתה פילחה את לבו כסכין .

המלך שאל את אישתו השלישית: "אהבתי אותך כל חיי והצגתי אותך בפני כולם. עכשיו כשאני גוסס, האם תבואי איתי לארח לי חברה?" "לא!" היא ענתה "החיים טובים מדי! כשאתה תמות אני אתחתן מחדש!" ליבו שקע והפך לקרח.

הוא שאל את אישתו השנייה: "תמיד פניתי אליך לעזרה ואת תמיד היית שם בשבילי. כשאמות האם תבואי איתי ותארחי לי חברה?" "אני מצטערת אני לא יכולה לעזור לך הפעם!" ענתה, "המקסימום שאני יכולה לעשות זה ללכת איתך עד לפתח הקבר" .תשובתה הכתה בו כברק והמלך היה הרוס.

פתאום, הוא שמע קול קורא: "אני אבוא איתך. אני אלך איתך לאן שתלך"!! המלך הביט ולמולו עמדה אישה כחושה ורזה, תוצאה של הזנחה ממושכת. אשתו הראשונה.

בסבל רב אמר המלך: "עכשיו אני מבין שהייתי צריך לטפל בך טוב יותר כשהייתה לי ההזדמנות".

ובכן, לכולנו יש "ארבע נשים" כאלה בחיינו:

הרביעית - היא גופנו. לא משנה כמה זמן ומאמץ נשקיע בלעשות אותו יפה, הוא יעזוב אותנו כשנמות.

השלישית - היא רכושנו, מעמדנו וכספנו. כשנמות כולם יעברו לאחרים.

השנייה - היא המשפחה והחברים שלנו. לא משנה כמה הם היו שם בשבילנו, הכי רחוק שהם ילכו איתנו זה רק עד פתחו של הקבר.

והראשונה - היא הנשמה שלנו. שתלך איתנו לכל מקום, למרות שהזנחנו אותה לטובת מרדף אחר הכסף, הכוח ושאר הנאות העולם. חזקו וטפחו את הנשמה, כיוון שהיא החלק היחידי שילך אתכם לחיי נצח...






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: