11 באוג׳ 2020

הנני

 בס"ד


כשהמלאך קורא לאברהם אבינו הוא משיב "הנני". אברהם אבינו אומר בעצם, אני כאן בשבילך. אני מוכן ומזומן לקיים את רצון אבי שבשמיים, ולא משנה כרגע מה הרצון שלי. לא משנה כרגע כמה אני אוהב את הבן שלי. לא חשוב כרגע הצער והכאב שמפלח את ליבי. לא חשוב לי שהדמעות מציפות את העיניים שלי, לא חשוב לי שבני יחידי, שחיכיתי לו כל כך הרבה שנים עומד למות. זה לא חשוב  כרגע. מה שכן חשוב לי כרגע טאטע, זה שאני מוסר לך, ורק לך את כל רצונותי.

 המילה הנני מייצגת את הדרגה הנעלה והיפה ביותר שיהודי צריך לשאוף להגיע אליה. כל יהודי באשר הוא צריך לשאוף ולהגיע למהות, להגיע לתכלית, להילחם בכל הכוחות הנסתרים שקוראים לו לעצור באמצע הדרך, להילחם בכל הדמויות שקוראים לו לנוח. להילחם בכל השקר שקורא לו לחיות גם בעולם הזה. להילחם חזק ולבטל את רצוננו מפני רצונו. אברהם אבינו נותן לנו שיעור מאלף במסירות נפש. שיעור בדבקות. שיעור שמתחיל ונגמר במילה אחת. "הנני".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: