5 ביולי 2021

אולי היום... טור חדש !

 בס"ד

 

רגע לפני הצום. רגע לפני שזה קורה. אני רוצה לומר לך משהו אבא. אני מבקשת לומר לך משהו שיושב אצלי כבר די הרבה זמן. משהו שיושב בתוכי ולא מרפה ממני.

נכון שאני לא פסיכולוגית ואין לי השכלה טיפולית כלשהי, וגם אין לי כל כוונה לרכוש מיומנות כלשהי בנושא שתעזור לי בהמשך הדרך.

אבל בכל זאת אני מבקשת לומר שאם שואלים כל פסיכולוג או עובד סוציאלי או בעל מקצוע אחר כולם יתנו את אותה התשובה. כולם יתנו את אותו המענה.

כולם ללא יוצא מן הכלל יאמרו שילדים שגדלים ללא בית הם בדרך כלל ילדים פגיעים יותר, מדובר בילדים שלא מצליחים להתרומם מההריסות.

כולם ללא יוצא מן הכלל יאמרו לך שילדים שגדלים ללא בית לא יכולים לגדול ללא סטייה מהתקן, וללא בעיות התנהגות המצביעות על חור גדול שקיים בתוך הלב.

כולם ללא יוצא מן הכלל יאמרו לך שזה מאד קשה להדביק את הפער ואת החוויה הקשה שהם עברו ולהחזיר אותם לתפקוד מלא.

כולם ללא יוצא מן הכלל יאמרו לך שהנפש שלהם חצויה ובוודאי סוחבת איתה פצעים עמוקים שלא הגלידו למרות השנים שעברו, וספק רב אם יגלידו בכלל.

כולם ללא יוצא מן הכלל יאמרו לך שיש להם בוודאי משקעים שצפים ועולים בכל פעם שהם נזכרים שהיה להם בית. שהיה להם מחסה.

כולם ללא יוצא מן הכלל יאמרו לך שהם נושאים איתם מטען כבד של זכרונות ילדות, ושל קירות חזקים שנטעו בהם בטחון כל זמן שהיו יציבים.

כולם יאמרו לך אבא שלא אפשרי לילדים לגדול בלי בית, ובלי קורת גג מעל הראש. שזה לא אפשרי להישאר ככה כל כך הרבה שנים, עם צלקות ועם דמעות שלא ידוע מתי הן נגמרות.

זה ממש כואב בגוף לחיות עם געגוע מתמשך. עם געגוע קבוע שאין לו מרפא. עם געגוע לבית. לבית משלנו. עם געגוע לנוכחות של אבא. עם געגוע לריח שעדיין נמצא באפנו.

תראה אותנו אבא. ואת הנסיבות המקילות, ומה כבר אפשר מאיתנו לצפות. תראה שאנחנו מגיעים מבית הרוס ושבור. שאנחנו מגיעים מבית שנשאר ממנו רק כותל אחד. כותל אחד שמעיד עלינו שאנחנו אוהבים. כותל אחד שמעיד עלינו שאנחנו לא מוותרים.

תראה אותנו אבא, כל כך עייפים מהקרבות, כל כך עייפים ממלחמות אבודות. כל כך עייפים מהקליפות שלא עוזבות. כל כך עייפים אבא, מלצפות.

תראה אותנו אבא עדיין יושבים על הרצפה, עדיין עם אותה תקווה נושנה. תראה אותנו אבא יושבים על הרצפה עם ציפייה דרוכה, שאולי היום זה יקרה. שאולי היום אתה תופיע. תראה אותנו אבא מבעד לפצעים, מבעד לכאבים, מבעד לכל המחסומים, ותזכור שאנחנו לך מחכים.

2 תגובות:

  1. הרבנית רונית שיינפלד❗👀
    הרבנית היחידה בארץ ובעולם שניתן לקרוא לה צדיקה טהורה וקדושה בקרב זכרים ונקבות❗👀
    ולכן יש לעקוב אחריה ולשמוע דברי אלוקים חיים❗👀
    ולכשתעשו זאת מובטח לכם חזרה בתשובה שלמה ומאהבה❗👀

    השבמחק
  2. תודה לך את אהובת הבורא💖
    כיף לשמוע את השיעורים שלך את מחזקת ונותנת המון כוח. שמחה ומודה שזיכני הקב"ה 💖 יתברך ויתעלה להכיר רבנית כמוך צדיקה.🌸

    השבמחק

מאת:

תגובה: