26 באפר׳ 2015

אף אחד מאיתנו לא מושלם

בס"ד

בחורף הקר ביותר שהיה, רבים מבעלי החיים מתו עקב הקור העז. חלק מאלו שחחשו לחייהם היו גם הקיפודים. שלא כחבריהם החיות, הם הבינו את המצב וניסו למצוא פיתרון. לאחר חשיבה מאומצת הם החליטו להצטופף יחדיו כדי לחמם אחד את השני... מסתבר שהרעיון היה מבריק, בדרך זו הם הצליחו באמת לשמור על חום גופם ולהינצל מאימת הקור בעוד חבריהם - החיות האחרות מתפגרים למול עיניהם, אך, הקירבה לא הייתה נעימה במיוחד... הקוצים שלהם פצעו האחד את השני.

בשל המצב הלא נעים, הם החליטו להתרחק אחד מהשני... לא לקח הרבה זמן עד שגורלם היה זהה ליתר החיות - הם החלו למות מהקור העז. מנהיג הקיפודים שלמד ניהול משברים עמד ואמר: "או שנקבל כל אחד את הקוצים של החבר, אמנם קצת נסבול אך נישאר בחיים... או ש...פשוט נעלם." דבריו עשו רושם וכולם החליטו לחזור ולהצטופף יחדיו למרות הכול. הם למדו לחיות עם הפצעים הקטנים שנגרמו להם ממערכת היחסים הקרובה עם חבריהם על מנת לקבל את החום שכל כך הם היו צריכים וכך הם הצליחו לשרוד.

אף אחד מאיתנו לא מושלם... אל תנסה להפוך את חברך למושלם כדי להתחבר אליו. לפעמים היחסים הטובים ביותר הם דווקא עם אלו שאינם מושלמים, הם מתקיימים רק כאשר לומדים לחיות עם הפגמים של האחר ויכולים להתפעל מהתכונות הטובות שבו. כי בעצם לכולנו יש משהו שלאחר אין, לכולנו יש משהו שאפשר ללמוד ממנו..


הרב יוסי מזרחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: