22 באפר׳ 2015

זיווג משמים

בס"ד




לבחור ישיבה בעל מידות ויראת שמיים נפלאה, הייתה בעיה אחת – צלקת שכיסתה שטח גדול בפניו. אותו בחור הגיע לגיל השידוכים והחל לחפש את הזיווג שנקבע לו ממרומים. והנה, הבחור יצא לפגישה ולמרות שאותה נערה הוקסמה ממידותיו, הצלקת הגדולה בפניו, לא נתנה לה את האומץ לחשוב שכך יראה בן זוגה, והחליטה לרדת מההצעה בצער רב. וכך היה לאחר פגישות רבות עם בנות אחרות. מה יעשה? האם הצלקת תחרוץ את גורל לחייו להישאר רווק כל חייו?

בלב שבור, הלך הבחור אל ביתו של הרב חיים קנייבסקי שליט"א, לספר לרב על מצבו, לקבל ייעוץ ואף ברכה לזיווג. נכנס הבחור אל הרב קנייבסקי שליט"א ושטח בפניו את הבעיה שלו. הסתכל עליו הרב קנייבסקי ואמר: "בפגישה הבאה תספר לבחורה כבר בתחילת הפגישה איך קיבלת את הצלקת הזו!", חרץ הרב. הבחור היה המום... לספר לה ישר על הצלקת? הרי אולי דווקא בגלל שאתחיל לדבר איתה על הצלקת היא תפסיק את הפגישה מיד? אך גמר בליבו אם הרב קנייבסקי אמר – זה רצונו של הקב"ה.

הפגישה לשידוך הבא נקבעה לשבוע הקרוב. הבחור הגיע אל הפגישה, והזוג הצעיר התיישב והחל לדבר. לאחר היכרות קצרה ואמירת שלום, פנה הבחור אל הנערה ואמר: 'לפני שנתחיל לדבר, אני רוצה לספר לך על הצלקת שאת רואה בפניי, ותסלחי לי שאני פותח בכך – אך כך ציווה עליי הרב קנייבסקי'. הבחורה הופתעה מבקשתו אך לכבוד בקשת הרב הקשיבה לדבריו: 'היה זה לפני שנים רבות,' התחיל הבחור, 'הלכתי ברחובות ירושלים בשעת לילה מאוחרת כשלפתע, אני שומע צעקות מאחת הסימטאות. רצתי מהר לבדוק את המתרחש והנה אני רואה ילדה רצה, ואחריה רודף נער ערבי הרוצה להתעלל בה. 

מבלי לחשוב על הסכנה שבדבר, התחלתי לרדוף אחריו, בעוד שאותה ילדה בורחת בפחד ובבכיות...
הצלחתי לתפוס את הנער הערבי ולהפילו ארצה כשלפתע הוא שלף חפץ חד וחתך חלק גדול בפניי שהחל לדמם ללא הרף. ב"ה מישהו ראה אותי ולקח אותי לבית החולים לקבלת טיפול דחוף. לאחר מספר ניתוחיים פלסטיים, בית החולים הודיע לי שהצלקת תישאר בפניי כל חיי... בסיום דבריו, רואה הבחור, שהנערה מתרגשת כולה, עיניה דומעות והיא מתחילה לבכות. 'מה קרה?' שאל בלב נרגש. בדמעות בעיניים ובקול חנוק אומרת הנערה: 'אני הייתי אותה ילדה, פחדתי וצעקתי, ואז הגיע בחור צעיר שהציל אותי.

כל חיי רציתי לדעת מי היה אותו בחור ולהשיב לו תגמול והודאה על שהציל את חיי – וכעת, רואה אני את השגחתו של ה' יתברך, ששלח אותך להיפגש עימי! הצלקת הזו היא שלי ושמרה אותך למעני,' אמרה הנערה ופרצה בבכי נרגש... גם לבחור עמדו דמעות בעיניים וההלם אחז את ליבו, כעת רואה הוא כיצד ידע הרב קנייבסקי בקדושתו את שעליו לעשות. ובחודש אדר תשע"א, התחתנו הזוג המאושר....


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: