19 בינו׳ 2015

תדליקו נר - הרב כדורי זצ"ל

בס"ד

הערב תחול ההילולא של הרב יצחק כדורי זצ"ל - תדליקו לו נר
הרב יוסף חיים זכאי, מי שהיה מקורב מאד ומבני ביתו של זקן המקובלים הרב יצחק כדורי

זצ"ל, ואף זכה ללמוד עמו שנים רבות בחברותא, מספר:

הרב מסר את עצמו למען עם ישראל בכללותו, ולמען כל אחד ואחד מעם ישראל.
הוא לא החשיב את עצמו כלל למשהו מיוחד, אלא כאחד האדם. לאחר פטירת הרב,
סיפר לי הרב שמואל זיו סיפור מדהים: "אחי נהרג במלחמת השחרור, ושמו את גופתו יחד
עם שאר ההרוגים בחצר בית החולים. באתי לרב וסיפרתי לו בצער, שאין מי שישהה ליד
גופת אחי בלילה. הרב הגיב בפשטות נפלאה: "מה הבעיה? אני אלך!", ומדיבור למעשה,
הרב שמר על גופת אחי כל הלילה". חשוב לציין, שהרב היה באותה תקופה בגיל 65 בערך...

יהודי מסוים ביקש מהרב שיברך את בנו שיהיה לו חשק בלימוד, כי בזמן האחרון אין לו
חשק ללימודים. הרב בירר באיזה בית ספר לומד הבן, ובאיזו שעה ישנה הפסקה. ובכל יום
הוא היה בא לחצר בית הספר, מניח את ידו הקדושה על ראשו של אותו תלמיד ומברכו. מדהים!
שבועיים לפני פטירתו, התאשפז הרב בבית חולים "ביקור חולים" בירושלים. הייתי בא
ללמוד עמו בספר הזוהר, כהרגלנו בקודש. הרב היה צועק: "מה אני עושה כאן, אנשים 
מחכים לי, תיקחו אותי מכאן!". פשוט, הרב היה קשה לו בלי לעזור לעם ישראל,
ולא חשב על צרכיו בכלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: