27 בינו׳ 2015

סעודת שבת שהצילה ממוות

בס"ד

סיפר הרה"ג יהודה צדקה זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף, שבזמן "טבח חברון", אשר היה חלק מ"מאורעות תרפ"ט", עת טבחו באכזריות רבה ערבים מוסלמים ביהודי העיר בשבת, י"ח באב תרפ"ט, באותה תקופה התגורר במקום הרה"ג פרנקו זצ"ל. באותה שבת נוראה, התפלל הרב תפילת שחרית בבית הכנסת עם הנץ החמה, הוא שב לביתו והחל ללמוד כהרגלו, תוך כדי המתנה לאשתו שתקום ותתפלל, ואז יסעדו שניהם את סעודת השבת. לפתע שמע הרב שגר בקומה השנייה זעקות מחרידות בוקעות מהחצר. הוא פנה לחלון לראות מה פשר הזעקות, ולתדהמתו ראה, שהערבים רוצחים בעינויים קשים ומרים את שכנתו מלמטה, וזעקות שוד ושבר בוקעים מבתי היהודים בסביבה.

מיד העיר הרב את אשתו ואמר לה: "הערבים שוחטים ביהודים, הם רצחו את השכנה שבקומה הראשונה, ובכל רגע צפויים הם לעלות לקומה זו, טלי ידיים, ונקיים מצווה חשובה בטרם נמות!". "איזה מצווה אתה רוצה שנקיים במצב זה?", שאלה הרבנית. והרב השיב לה: "מצוות סעודת שבת, כי זו מצווה יקרה עד מאד בשמיים". כבשה הרבנית את דמעותיה ופחדיה ועשתה רצון בעלה, ולקול ההמולה מסביב החלו לסעוד סעודה שנייה של שבת. לא עברו כמה רגעים, ובפתח הדירה ניצב קצין בריטי שאמר להם: "באתי לחלץ אתכם כי חייכם בסכנה. שני חיילים ילוו אתכם לרכב הצבאי אשר יוביל אתכם לירושלים". בדרכם לירושלים, הורה הרב לחיילים להביאו לביתו של הרב שאול צדקה (אביו של הרה"ג יהודה צדקה, מספר המעשה), אשר הוא מכירו.

לאחר שנתבהרה התמונה נתגלה גודל הנס שהתרחש, שהרי התברר לאחר מעשה, שהשוטרים הבריטים ששלטו באותה תקופה בארץ ישראל סירבו להתערב ולהרחיק את הפורעים, והם נמנעו מלהגן על היהודים. איש לא ידע לומר מי היה קצין זה? ומדוע הוא החליט להציל דווקא את הרב פרנקו? אולי היה זה מלאך משמיים, אשר הופיע בדמות קצין בריטי בכדי להציל את הרב והרבנית, בזכות סעודת השבת שערכו... (עלון עקבתא דמשיחא מתוך הספר תולדות מנחם). ממעשה זה אנו למדים את גודל רום מעלת סעודות השבת,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: