29 במרץ 2015

בינה יתרה

בס"ד




התורה הקדושה מלמדת כי הנשים ניחנו בתכונה מיוחדת הנקראת "בינה", שפירושה העממי הוא 'הבנה עמוקה'. בתורה, הנשים ידועות כבעלות עולם-פנימי עשיר, בעלות כושר-השפעה על אישיות האדם ומתוארות כבעלות הבנה ותפיסה שמעבר להגיון, לעובדות היבשות או לחיצוניות השטחית. אם מביטים אך ורק על חיצוניות האישה, ללא המאפיינים הפנימיים-רוחניים שלה, בעצם מפשיטים ממנה את המתנה ואת הכוח המיוחד שניתנו לה ובנוסף, מתעוררת סכנה שהנשים יזכו ליחס משפיל ושיתייחסו אליהן כמו אל חפץ סתמי. למעשה, אנו רואים כי נשים החיות בתרבויות המעריכות בעיקר את הצדדים החיצוניים שלהן, בסופו של דבר סובלות מיחס מזלזל, ולעיתים הן אף מנוצלות לרעה.

נשים יהודיות אומרת לנו התורה ודוד המלך בתהילים הן בנות-מלך. הן מלכות בצלם אלוקי ומגיע להן יחס וכבוד כראוי. ולכן כאשר הן מבינות את ערכם המורם ומדגישות פחות את הגוף, את הצד החומרי והשטחי, הן בעצם מבליטות את היופי האמיתי שיש בהן: היופי והכוחות הפנימיים שלהן, הנשמה שלהן.

ברור שאין הכוונה כאן לומר שנשים לא צריכות להיראות יפות. למעשה, ברגע שהצד החיצוני אינו מסיח את הדעת, והדעת מופנית לקדושה הפנימית, יש מצווה לפאר את כלי הקודש, דהיינו, את החפץ המייצג את הרוחניות. לכן חשוב מאד להתלבש בצורה נאה, צנועה, ומכובדת. ובדיוק כפי שהמשכן היה מהודר ומפואר, ותלמיד התורה מצווה להתייחס למראהו החיצוני בכובד ראש, כך גם הנשים שמכילות תמצית רוחנית עמוקה ועשירה, קיבלו תוספת של יופי למראה החיצוני שלהן. תוספת של יופי, המהווה כלי לתוכן הרוחני העשיר שבפנימיות האישה.


הרב יוסי מזרחי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: