19 במאי 2015

למה תתייסר ואז תתעורר

בס"ד

בכל דור ודור, בכל עת שחלילה קורה דבר לא טוב לעם ישראל, קמים גדולי ישראל ומוכיחים את העם על פשעיהם ועל חטאתם לה' ומתריעים שעליהם לחזור בתשובה.

בדורנו יש כאלה שמתרעמים על כך באמרם: "האם יודע הרב דעת עליון?? ומנין מביא לנו כאלה האשמות??" יש עוד שהגדילו לעשות וטוענים: "זה בכלל בגלל הערבים/ המשטרה/ המזג אויר! אין כל קשר אלינו ואל מעשינו !"

ובכן, אם היה המדובר באנשים חסרי אמונה וקצת דעת תורה, נו מילא, ה' ירחם עליהם אמן, אך הבעיה שלפעמים באות אמירת אלו מאנשים הנקראים דתיים ומאמינים וחלקם אפילו 'בני תורה'!

ובכן, רציתי להעיר לתשומת ליבם את הפרשה הקרובה "בחוקותי", נדמה שלא קראוה מעולם. ואם קראוה נדמה שלא הבינו, כל שכן שלא הפנימו כלל!

אומר לנו הקב"ה אבינו מלכנו (ויקרא כ"ו): בני, "אם בחוקותי תלכו, ונתתי גשמיכם בעתם ונתנה הארץ יבולה ועץ השדה יתן פריו" וממשיך הקב"ה ברכות מברכות שונות, יקרות ונפלאות, בגשמיות וברוחניות!

אלא שכתב "*אם* בחוקותי תלכו"...

ומה ההמשך? "ואם (חלילה) לא תשמעו לי ולא תעשו את כל (כל!) המצוות האלה.. ואם בחוקותי תמאסו ("שחרר אותי מכשרות!") ואם את משפטי תגעל נפשכם ("מה קשור עכשיו דבר תורה?!") לבלתי עשות את כל מצוותי ("עזוב שבת, נסתדר איתו למעלה כבר!") להפרכם את בריתי ("מי אמר חברה זה עבירה??")".....

אומר לנו ה' יתברך מוסר נורא: "אף אני אעשה זאת לכם! והפקדתי עליכם בהלה, את השחפת ואת הקדחת, מכלות עיניים ומדיבות נפש וזרעתם לריק זרעכם! ואכלוהו אויביכם.."

ועוד קללות מקללות שונות ואיומות לא עלינו ע"ש..

חכם! עצור!

די עם המשחקים. די עם ה'שכונה'. די עם עולם הבלוף! די עם המשפטים המטופשים כמו "חיים רק פעם אחת" (לא נכון), "איש איש באמונתו יחיה" (אין פסוק כזה), "ה' יוותר לי" ("כל האומר ה' ותרן יבתרו את מעיו!" - חז"ל) ודומיהם!!

למה תתייסר ואז תתעורר?!? הלא מקרא מפורש הוא!

התעורר.

הרב יוסי מזרחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: