18 במאי 2015

אברהם יצחק ויעקב...

בס"ד

בתוך ה- מ"ט קללות, שנמצאות בפרשת בחוקותי, לפתע באמצע הקללות, אומר הקב"ה: "וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב וְאַף אֶת בְּרִיתִי יִצְחָק וְאַף אֶת בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּר". שואל השל"ה הקדוש: לכאורה, נראה שהפסוק הזה 'תקוע'... מה זה קשור לקללות? משיב השל"ה הקדוש, במשל נפלא של המגיד מדובנה. משל למה הדבר דומה? משל לשני נערים, אחד בן טובים - אבא שלו גביר גדול, ואחד הורע מזלו ונולד לאחד שהוא ראש כנופיית פשע. בדרך כשחזרו מבית הספר, נגשו לקיוסק וביקשו: ''סליחה אדוני, אולי אתה יכול להוריד לי משם את השקית הצהובה?''

אחראי המשמרת הסתובב להוריד את השקית... ואלו בינתיים סוחבים שתי 'אגוזי'. לאחר שהמוכר מציג בפניהם את הממתק שבחרו, הם אומרים בזילזול: "אההה...התכוונו למשהו אחר... לא צריך!"... וכך יצאו מהחנות לזלול את ה'אגוזי' בהנאה. המוכר חשד במשהו אך לא יכל להוכיח. הוא עבר על ההקלטות של מצלמות האבטחה לוודא שחששו מוצדק. והנה הוא רואה איך שני הילדים האלה, גנבו לו 'אגוזי'!

הוא ניגש למשטרה, מגיש תלונה, ותובע את שני הפרחחים למשפט מהיר. ניצבים הם בפחד גדול. השופט שואל – "מי אתה?... אוקיי... ואתה?" מתבונן בתזכיר של הקצין מבחן שהונח לפניו, ופוסק : "אם כך, אתה בן העשיר נכנס לכלא לחודשיים, ואתה בנו של העבריין ניכנס לכלא לשבועיים!". שואל אותו הילד של הגביר: "רגע... רגע... אני לא מבין, למה אני לחודשיים והוא לשבועיים? זה משפט צדק?! מה קרה? אתם מפחדים מאבא שלו?"

חייך השופט ואמר – "פשוט מאוד, אבא שלו עברין, אז אין לי דרישות לגביו... הוא כבר למד מאבא שלו, אם ככה, מה כבר אני יכול לדרוש ממנו?! זה תורשתי אצלו!... זה מה שהוא ראה בבית. אבל אתה, שלא חסר לך כלום - בן של עשירים, איך העזת לגנוב וופל?! , אולי תילמד לקח באם תיכנס חודשיים לבית הסוהר!" אומר המגיד מדובנא: אתם שואלים מה הקשר שבאמצע מ"ט קללות נכנס הפסוק: "וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב וְאַף אֶת בְּרִיתִי יִצְחָק וְאַף אֶת בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּר" אומר הקב"ה: אני זוכר מי היו ההורים שלכם – אברהם יצחק ויעקב...


הרב יוסי מזרחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: