14 ביוני 2015

חָזְקוּ עָלַי דִּבְרֵיכֶם

בס"ד


"חָזְקוּ עָלַי דִּבְרֵיכֶם, אָמַר יְהוָה; וַאֲמַרְתֶּם, מַה-נִּדְבַּרְנוּ עָלֶיךָ. אֲמַרְתֶּם, שָׁוְא עֲבֹד אֱלֹהִים; וּמַה-בֶּצַע, כִּי שָׁמַרְנוּ מִשְׁמַרְתּוֹ... וְשַׁבְתֶּם, וּרְאִיתֶם, בֵּין צַדִּיק, לְרָשָׁע--בֵּין עֹבֵד אֱלֹהִים, לַאֲשֶׁר לֹא עֲבָדוֹ. כִּי-הִנֵּה הַיּוֹם בָּא, בֹּעֵר כַּתַּנּוּר; וְהָיוּ כָל-זֵדִים וְכָל-עֹשֵׂה רִשְׁעָה, קַשׁ, וְלִהַט... וְזָרְחָה לָכֶם יִרְאֵי שְׁמִי, שֶׁמֶשׁ צְדָקָה, וּמַרְפֵּא, בִּכְנָפֶיהָ..." (מלאכי ג').

הקדוש ברוך הוא מדבר על התקופה שלנו, על גוג ומגוג, "חזקו עליי דבריכם אמר ה' ואמרתם מה נדברנו עליך", הקב"ה כביכול בא אלינו ואומר, עם ישראל אתם מצערים אותי ופוגעים בי בדיבורים שלכם. ואמרתם מה דיברנו עליך, ריבונו של עולם, מי ציער אותך? והקב"ה עונה, "אמרתם שווא עבוד אלוקים ומה בצע כי שמרנו משמרתו...". אמר הקב"ה, אמרתם לשווא מי שעובד את השם ח"ו... כשרואים יהודי צדיק חוזר בתשובה למה אומרים לו, התחרפנת? מה קרה לך? מי שיגע אותך?

אדם עובד באיזה מפעל, ואומרים לו, השתגעת? אצל בן אדם כזה אתה עובד? את מי בעצם מבזים פה? את בעל הבית! רק מישהו משוגע יעבוד בשביל בעל בית כזה. כשאתה בא ואומר ליהודי חזרת בתשובה מה השתגעת? אתה יורד על בורא עולם! ללכת בבוקר להתפלל לקב"ה זה לא משהו נורמאלי? לשים תפילין, לשמור שבת, להתלבש צנוע, ללמוד תורה מה זה רק לאנשים משוגעים? אבותינו הסבא והסבתא שלנו היו משוגעים? הרמב"ם, הבן איש חי, הבבא סאלי, הארי ז"ל, רבי עקיבא כולם התפללו, למדו תורה, שמרו שבת, שמרו מצוות מה כל אילו היו משוגעים? ואם כן, איך אמורים להתנהג יהודים נורמאליים?

אבל זה לא נגמר כאן, ממשיך הקב"ה ואומר "כִּי-הִנֵּה הַיּוֹם בָּא, בֹּעֵר כַּתַּנּוּר; וְהָיוּ כָל-זֵדִים וְכָל-עֹשֵׂה רִשְׁעָה, קַשׁ, וְלִהַט... וְזָרְחָה לָכֶם יִרְאֵי שְׁמִי, שֶׁמֶשׁ צְדָקָה, וּמַרְפֵּא, בִּכְנָפֶיהָ."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: