25 בדצמ׳ 2014

לעורר את נקודת האהבה הנצחית

בס"ד


התשובה זה משהו כזה פלאי שבהרהור אחד של תשובה אדם יכול להפוך את כל המציאות. כי תשובה יש לה כוח אפילו במחשבה. אדם עשה משהו, אדם קלקל, מי יודע כמה הוא קלקל, פתאום בא לו צער והרהור של תשובה, פתאום הכל מתהפך. כי בצער שלנו אנחנו מעוררים את נקודת האהבה הנצחית של הקב"ה אלינו. כל מה שקרה לי עד עכשיו, כל מה שהייתי עד עכשיו, לא יכול באמת לחסום אותי. הרגע הזה עדיין לא היה בעולם. אני, כמו שאני, עדיין לא הייתי בעולם. עת רצון, חסד עליון, הכל יכול לקרות עכשיו. אני לא באמת משועבד למה שהייתי, לכמה נכשלתי, "אין לך אדם שאין לו שעה". אולי כאן ועכשיו הגיעה שעתי.

ואם אני, משוחרר מכישלונות העבר, אתחבר עכשיו לטוב האמיתי. הניצחון הזה, ברגע הזה, יהיה ניצחון נצחי. לא משנה מה קרה עד עכשיו. אפילו כשזוכה להתקרב אל האמת על ידי תוקף אמונתו צריך גם כן שיהיה לו אמונה בעצמו. נכון. יש בי חלקים חלשים. אני לא רוצה להתעלם מהם או להסתיר אותם. אני רוצה כל יום לתת להם פה, להקשיב להם ולהבין אותם. . אבל באותו הזמן אני רוצה להסתכל על עצמי מבחוץ, בלי הזדהות. כל הקטנות הזאת - זה בכלל בכלל לא אני. זה רק הסיפור העצוב שלי שעדיין מתחולל בתוכי כאילו הוא קורה עכשיו. אבל אני רוצה להודות שאין לו באמת שום קשר עם המציאות. אני לא רוצה יותר להשתמש בו כדי להסיר אחריות. אני לא רוצה לתת לו לבלוע אותי ולמות לתוכו. אני רוצה לחיות באמת! התשובה זה משהו כזה פלאי שבהרהור אחד של תשובה אדם יכול להפוך את כל המציאות!

הרב יוסי מזרחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: