22 בדצמ׳ 2014

"הוא מבקש שתכסי את הראש"

בס"ד

יום אחד נכנסה אשה אל משרדו של הרב ניסים יגן, ולפני שפצתה פיה אמר לה הרב: "את באת בשביל ילדים". כששמעה זאת נדהמה וענתה כן. ומיד החלה לבכות, אמרה: "אני רוצה ילדים, 16 שנים אני נשואה ואין לי ילדים, הייתי אצל פרופסורים רבים ידועי שם, וכולם אמרו כי אין לי כל סיכוי ללדת ילדים – על כן עלי לאמץ ילד (מתי מגיעים לרבנים, אחרי שמתייאשים מהרופאים).

אמר הרב: "בואי נעשה הסכם אני ואת".

ענתה: "רק לא במצוות, אני עושה מספיק, אני שומרת טהרה, שבת. מספיק".
"מה זה את עושה מספיק?! את מבקשת משהו מאלוקים? מותר גם לו לבקש ממך או שזה חד סטרי?"
שאלה: "מה הוא מבקש?"

"הוא מבקש שתכסי את הראש" (והיא, הבעת תדהמה על פניה, כאילו ביקשו ממנה שתמות) ומיד ירתה את השאלה: "איפה זה כתוב" והרב הראה לה הוכחות מהתורה, מהגמרא, והסביר הגמרא במסכת כתובות דף ע"ב אומרת – אשה שלא נותנת אוכל כשר לבעלה, לא הולכת למקוה, ולא מכסה את הראש צריך הבעל לגרשה בלא כתובה.

והאשה בלעג: אם אני אכסה את הראש, זה יביא לי ילדים, למרות דברי הרופאים שאין לי כל סיכוי?
הרב: אני לא יודע, אבל אם תעשי משהו, אני אגיד: "רבונו של עולם, הנה היא עשתה משהו תעשה גם אתה" אבל אם את לא עושה, למה שאבקש מה' שיעשה למענך, והיא ממשיכה באירוניה – "כמה זמן אחכה לך?" (לרופא היא חיכתה 16 שנים) הרב ענה: "חכי רק 30 יום".

האשה הסכימה ואמרה: "אם אתעבר תוך 30 יום אכסה את הראש" והלכה.
אחרי שבועיים באה שכנתה: "הרב יגן היא פוחדת לצאת מהבית" "מה קרה?" שאל הרב, "היא בהריון" ולאחר 9 חודשים ילדה, והרב ביקר אצלה בבית. תראו מהי כוחה של מצווה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: