30 בדצמ׳ 2014

איך להתעלות רוחנית?

בס"ד


מאת הרב יעקב עדס שליטא:

קיימים 2 יסודות שאם האדם יאמר תמיד זה יעלה אצלו את הדרגות הרוחניות :

השם יתברך נמצא תמיד בכל מקום. "מלוא כל הארץ כבודו", השם יתברך בשמיים ממעל ומתחת. השם יתברך נמצא ברחוב, בבית, במכונית, במטוס, באונייה, בים, ביבשה – אתה נמצא עם השם יתברך הוא איתך כל הזמן. לדעת שלכל פרט הכי קטן בהתנהגות שלנו, מעשים, כוונות , מחשבות, דיבור – הכל מתועד בשמיים למעלה. "עין רואה ואוזן שומעת וכל מעשייך בספר נרשמים..". וכמו שמו"ר הרב שלום ארוש אומר, הכל מצולם ומתועד 24 שעות שבעה ימים בשבוע.

כל מה שאדם עושה בעולם הזה מתועד ועתיד לבוא בדין ובחשבון כאשר יעלה למעלה. ועל כל מצווה ומצווה שאתה עושה אתה מקבל על זה שכר שאי אפשר בכלל לתאר. "יפה שעה אחת של עולם הב מכל חיי העולם הזה", כלומר רגע אחד בשכר אחד של גן עדן יותר גדול מה-70,120 שנים בעולם הזה. ומצד שני, אם ח"ו אדם עשה עברה ולא עשה עליה תשובה זה נורא ואיום מה שמחכה למעלה. אם אדם נכשל צריך לחזור בתשובה.

וכך, לשנן לעצמו את שני החוקים שהשם יתברך נמצא בכל מקום וכל ההתנהגות והמעשים המחשבות , דיבורים, התנהגויות, רצונות הכל מתועד בשמיים ועל הכל יש דין וחשבון – מאוד חשוב לשנן!
עוד אומרים הצדיקים, "דע לפני מי אתה עתיד לתת דין וחשבון, לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא". רבנו הקדוש, רבי נחמן אומר שיש לאדם להזכיר לעצמו לפחות פעם ביום את יום מותו, שהרי החיים פה אינם לנצח. על האדם לדעת שהוא רימה ותולעה מאין בא ולאין עתיד לחזור ולפני מי עתיד לתת דין וחשבון, והתודעה הערה הזו היא לכשעצמה מעוררת את האדם לחשוב שהוא לא בעל הבית בעולם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: