31 בדצמ׳ 2014

מלחמה בלתי פוסקת

בס"ד




אם תישאלו כל אדם ברחוב, הוא יאמר לכם שדי כבר, נמאס מכל המלחמות. אין לאף אחד כוח להילחם עוד. רוצים שלום. שקט. שלווה וביטחון. והאמת, הוא צודק.  

אבל בחיים כמו בחיים, יש מלחמות שבאמת אי אפשר להפסיק. ולא רק, בלעדיהן אנחנו לא יכולים להגיע ליעדים שלנו בחיים, להשתנות או להוציא מעצמנו את הפוטנציאל העצום הגלום בתוכנו. זה אבסורד, אבל זה טבען של המלחמות האלה, לעשות אותנו אנשים טובים יותר. 
 
בעניין הזה אני מאוד אוהב להשתמש בדוגמת המופת שמלווה אותנו לכל מקום ובכל מצב – אברהם אבינו. טוב, על האדם היקר הזה אפשר לכתוב בלי סוף ולא להשיג אפס קצה מהגדולה העצומה שלו, כל שכן להבין את מדרגת האמונה שלו. המשנה באבות אומרת "עשרה ניסיונות נתנסה אברהם אבינו ע"ה ועמד בכולם, להודיע כמה חיבתו של אברהם אבינו". אם לרגע חשבתם שאת הניסיונות של אברהם אבינו אפשר לספור על עשר אצבעות, הרי שאין טעות גדולה מזו. לא היה רגע בחייו שעבר בלי ניסיון כזה או אחר. המשנה מונה את עשרת הניסיונות הגדולים והמיוחדים, הבולטים בחייו של אברהם אבינו. 


החיים שלו היו מלחמה בלתי פוסקת. ועיקר הניסיונות שלו היו באמונה. שהרי תכלית כל העולם ובריאותו וירידתו לכאן היא שישיג את מידת האמונה, וכך גם הניסיונות בחייו. זו הסיבה שאברהם אבינו הוא עמוד האמונה בעולם. הוא הגיע למעמד הזה בגלל אינספור הניסיונות שחווה בכל רגע מחייו, ניסיונות שהעלו אותו עוד שלב בסולם האמונה. כי ניסיון, מלשון לנשא.
 
זו המתנה שקיבלנו, שאברהם אבינו - אבי האומה שלנו, הוא ראש למאמינים וכל המאמינים שבעולם הולכים בדרכיו. זו סיבה מספיק טובה לחקוק חזק בליבנו – שכל זמן שאנחנו כאן בעולם הזה – אנחנו במלחמה. ולא סתם מלחמה, אלא מלחמת אמונה. והמלחמה הזו לא נגמרת עד היום האחרון שלנו! 
 
ככל שאדם מפנים את הידיעה הזו, כך הוא יצליח בחיים ולעמוד בניסיונות בשמחה. ככל שהוא רחוק ממנה, כל ניסיון או משבר שעוברים עליו מפילים ושוברים אותו. אדם נתקל בקושי מסוים שלא מתאים לתוכניות שלו, אז הוא קורה לזה נפילה, בלבול, בעיה או כל שם אחר שיבחר, אבל אם הוא מבין שהמטרה בעולם הזה היא רק להילחם, הוא לא יתרגש. אדרבה, הוא ישמח לצאת למלחמה הזו, כי זו בדיוק המטרה והתכלית שלו. רק דרך המלחמות הוא מתעורר להבין את מה שעובר עליו, ובעיקר, להשיג עוד ועוד נתחים של אמונה.
 
מלחמות, ירידות ונפילות הן לא 'חלק מהחיים', אלא הן החיים עצמם! אם אדם מבין את המשוואה הזו – הוא שמח באמת, אם לא – אף פעם לא תהיה לו שמחה אמיתית. 


הרב שלום הרוש שליטא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: