22 בפבר׳ 2015

יהי רצון שכן יאבדו כל אויביך ישראל

בס"ד



המילה "עולם" מגיעה מאותו השורש של המילה "נעלם." העולם מסתיר את הקב"ה בכדי לעודד אותנו להתבונן פנימה ולגלות את הקב"ה בעולם הזה וכך ליצור קרבה ביננו לבין ה'. אך לפעמים הקב"ה מגלה את עצמו בצורה כל כך ברורה כל כך מפורשת שאי אפשר כבר להתעלם. כך הקב"ה מגלה את עצמו שחור על גבי לבן בין השמות של עשרת בני המן. כיצד?

במשך כל ההיסטוריה (מדברים פה אלפי שנים) הופיעו במגילת אסתר, בין השמות של עשרת בני המן שלוש אותיות זעירות:

ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש:

פרשנדתא ואת

דלפון ואת

אספתא ואת

פורתא ואת

אדליא ואת

ארידתא ואת

פרמשתא ואת

אריסי ואת

ארידי ואת

ויזתא

... עשרת בני המן בן המדתא צורר היהודים נהרגו

כשמסתכלים במגילה כשרה רואים שכתובות שלוש אותיות 'ת ש ז' קטנות מן האחרות ובסדר הזה, כשלאורך הדורות לא הבינו מדוע. אולם בימנו התגלה הסוד בברור חד משמעי.

בשנת 1946 שזו השנה תש"ז על פי הלוח העברי, נשפטו והוצאו להורג עשרה מבכירי צמרת הפושעים הנאציים שנתפסו על ידי בעלות הברית (ארה"ב, בריטניה, צרפת ורוסיה). המשפט שפורסם אז בכל העולם, ידוע עד היום בשם משפט נירנברג על שם העיר בה נערך. למעשה נלכדו עשרות פושעי מלחמה נאציים, אך לא העמידו את כולם לדין. משפט נירנברג נועד להיות משפט ראווה שבו רצו בעלות הברית לפרסם בעולם שהצדק חזר לנצח את כוחות הרשע. לכן בחרו רק את הפושעים הגדולים ביותר. רשימת הנאשמים פורסמה באוגוסט 1945 וכללה 24 שמות.

למרות ניסיונות לעיכוב, המשפט נפתח כמתוכנן וארך עשרה חדשים. לפני פתיחתו ולאורך כל המשפט ליוו את הנאשמים פסיכולוגים שבדקו את שפיותם כדי לדעת אם הם ראויים להישפט. לאחר שמיעת העדויות שכללו הצגת סרטים מקוריים שצולמו במחנות הריכוז, נשאו הנאשמים ב-31 באוגוסט 1946 את נאומיהם האחרונים.

בתום מתן פסק דין שהכריז על שלושה מתוך שבעה ארגונים נאציים כארגונים פושעים, הגיעו השופטים לידי פסק דין לגבי 21 הנאשמים: שלושה זוכו: שאכט, פון פפן ופריטשה. שבעה נידונו למאסר לתקופות שונות: הס, רדר ופונק נדונו למאסר עולם. דוניץ נידון לעשר שנים. פון נויראת נידון לחמש עשרה שנים, פון שיראך ושפר נידונו לעשרים שנים.

נותרו אחד עשר פושעים נאציים שעמדו לקבל את עונשם במוות בתלייה. ברבע לאחד עשרה בלילה נשמעו צעקות מסוף המסדרון. השומר הציץ לתא של גרינג, ומצא אותו בשלבי גסיסה. ממכתבים שהשאיר אחריו המתאבד נודע שהיו ברשותו גלולות ציאניד אותן החביא. וכידוע להמן הייתה בת שע"פ המדרש התאבדה אחרי שביישה את אביה.

משעה אחת בלילה, הובלו הנידונים בסדר קבלת פסק הדין לתליה. כשהגיע תורו של שטרייכר ימך שמו, הוא צעק: "הייל היטלר! עכשיו אני הולך אל האלוקים. משתה פורים 1946

איך יתכן שאחד משונאי היהודים הגדולים בעולם מסיים את חייו עם המילים "משתה פורים תש"ז???" אם היה ספק למישהו שהנאצים הם בני המן והעמלקים המודרנים, שרצו "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים..." בא שטרייכר האנטישמי הגדול והודה שגם הפושעים ראו את עצמם כבני המן.

וזה אפילו לא ניגמר כאן. אלא מה עוד? ממשיכה המגילה אחרי הריגת עשרת בני המן ואומרת "ותאמר אסתר אם על המלך טוב יינתן גם מחר ליהודים אשר בשושן לעשות כדת היום ואת עשרת בני המן יתלו על העץ." זה נאמר במגילה אחרי תליית בני המן כשאסתר כאן מתפללת על העתיד.

יהי רצון שכן יאבדו כל אויביך ישראל. וכפי שפירוש המילים מגילת אסתר זה לגלות את ההסתר כלומר את הקב"ה בעולם יהי רצון שכל עמך ישראל יראו וישמעו את הגילוי המדהים והמפורש הזה וכמו בפורים הראשון "קיימו וקבלו היהודים עליהם ועל זרעם..." במהרה בימנו. אמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: