18 בפבר׳ 2015

ותשחק ליום אחרון

בס"ד




שלמה המלך אומר: "עוז והדר לבושה, ותשחק ליום אחרון". מה זה תשחק ליום האחרון? הפירוש על פי המקובלים מדהים עד מאד...

בעל ה"שבט מוסר", רבי אליהו הכהן היה מקובל ענק, שגר בתורכיה. הוא היה צדיק יסוד עולם וקודש קודשים. כידוע כותבים המקובלים, ביום הפטירה של האדם מלאך המוות בא אליו ומאיים אליו שיכפור בקב"ה.

מלאך המוות, אומר הזוהר הקדוש, הוא כולו עיניים, אתה לא רואה גופה, רק עיניים וכל עין כמו עין של פרה, פחד פחדים ורוב האנשים כופרים מרוב הפחד. לכן מציע בעל ה"שבט מוסר", לעשות 'מסירת מודעה' פעם בשנה.

'מסירת מודעה' דומה להתרת נדרים של ראש השנה וכיפור, אנחנו מודים לפני הדיינים שכל הנדרים שאנדור כל השנה הכל בטל ומבוטל יהי רצון שישבר לשרירים ולקיימים...

אומר שלמה המלך עליו השלום, "אשת חיל - עוז והדר לבושה ותשחק ליום האחרון", אישה שהיא עוז והדר לבושה, אישה שהיא מתנהגת באופן צנוע, ומתלבשת צנוע כותב בעל ה"שבט מוסר", לא צריכה לעשות 'מסירת מודעה' מפני שמלאך המוות יפחד להתעסק איתה,

"ותשחק ליום האחרון" אישה צנועה תצחק לו בפנים, אישה צנועה מלאך המוות פוחד ממנה...

נשים יקרות, נשים צדקניות, אתן מלכות "כל כבודה בת מלך פנימה" צניעות זו המהות שלכן
ומשקף את הכבוד האמיתי שראוי לכן. כל הבית עומד על האישה. אתן האור של הבית, אתן הדוגמא וההגנה והברכה של הבית ושל כל עם ישראל.

עיקר הבית זה האישה. ילד שרואה אימא צנועה, מתפללת, מדברת בדרך שראוי לבת ישראל קדושה, מדליקה נרות שבת, זה חודר לו לעצמות וישפיע עליו ועל מעשיו לטובה לכל החיים. צניעות של האישה זה עושה את הבית בית מקדש וקודש קודשים. "אשתך כגפן פורייה בירכי ביתך".

הרב יוסי מזרחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: