19 בפבר׳ 2015

להנהיג את העולם

בס"ד

מעשה שהיה עם הרבי מפיטסבורג זצ"ל באחת נסיעותיו לחו"ל כדי לגייס כסף למוסדותיו. בכל יום היה מזמין רכב עם נהג שיסיעו למקום חפצו. יום אחד הגיע נהג עם מכונית משונה, השוני שהיה בה בכך שההגה היה גם בצד שמאל כמו בכל מכונית, וגם בצד ימין הגה נוסף. בצד שמאל היו כל אביזרי הנסיעה, וכך גם בצד ימין. והאדמו"ר לא הבין על מה זה ולמה זה.

ובעל הרכב הסביר לו כי יש לו בן קטן שיושב לידו במכונית ולא נותן לו מנוח כל הנסיעה, ומתנפל על ההגה תוך כדי הנסיעה, ומפריע לנהיגתו. ולכן אביו התקין לו בצד ימין של הרכב הגה כמו של גדולים ושאר אביזרי הנסיעה, אלא שכמובן מה שמצוי בצד ימין אינו מחובר לשום דבר הכל מנותק ואינו משפיע כלל על הנסיעה. ורק הנהג האמיתי שבצד שמאל של הרכב הוא הנהג, והוא זה המחזיק בהגה שמחובר למנוע, והוא זה שיכול להשפיע על אופן הנסיעה ברכב, וכך מאז הנסיעה שקיטה ואינה מופרעת.

חשב הרבי זצ"ל כי העובדה שמן השמים רצו שיראה את הדבר המשונה הזה בודאי רצו שתהיה לו תועלת מן הדבר. וכנראה בקשו ללמדו כי רבים מן המנהיגים, מחזיקים בהגה, והם בטוחים שהם הם המנהיגים את העולם ומסובבים ההגה משמאל לימין וכן מימין לשמאל, אך זאת הם אינם יודעים שהם מחזיקים את ההגה הימני שאינו מחובר לכלום ואין לו שום השפעה על מהלך הנסיעה, כי רק אחד ויחיד שהוא המנהיג הוא הבורא והוא היוצר, רק הוא הקב"ה המחזיק את ההגה האמיתי.

רק הקב"ה מנהיג את העולם ברצונו, וכל השאר משחקים בהגה, כאילו הם הנהגים. אך לאמיתו של דבר אין להם שום השפעה על המהלכים בעולם. כדברי התנא במשנה באבות סוף פרק א "על שלושה דברים העולם קיים על האמת ועל הדין ועל השלום" ורק באופן זה הוא קיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: