25 בפבר׳ 2015

שום דבר אינו מקרי

בס"ד



פורים מגלה לנו שהמציאות אינה מה שנראה לעין. מישהו נסתר מנהל את ההצגה. שום דבר אינו מקרי. אפילו הרוע והסבל הגדולים ביותר, גם אם קשה לנו מאוד לעמוד בהם, אינם אלא חלק מתוכנית גדולה יותר. אבל עדיין נשאלת השאלה: למה שאלוקים יסתיר את פניו כשהוא מבצע את התוכנית שלו?

יתכן שנוכל למצוא את התשובה בשיאו של סיפור המגילה - מרדכי, מנהיג העם היהודי, אומר לאחייניתו, המלכה אסתר, שהיא חייבת לגלות את זהותה האמיתית למלך אחשוורוש, ולהפציר בו להציל את עמה מגזרת המן. וכשאסתר מזכירה למרדכי שעלולים להוציא אותה להורג אם היא תיגש אל המלך בלי הזמנה, הוא מגיב בצורה משונה. במקום להתחנן אליה, כמצופה, ולבקש ממנה לנצל את כוחה ומעמדה כדי להשפיע, הוא משיב לה בשלווה: 

"אל תדמי בנפשך להימלט בית המלך מכל היהודים. כי אם החרש תחרישי בעת הזאת, רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר, ואת ובית אביך תאבדו. ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות!" (אסתר ד,יג-יד)

במילים אחרות - אנחנו לא צריכים אותך, אסתר. את צריכה אותנו! משום שכאשר אלוקים יוצא, כביכול, מהתמונה ומניח לרוע להרים את ראשו המכוער, זה לא בגלל שהוא איבד שליטה על עולמו וזקוק לעזרתנו, אלא בגלל שהוא רוצה לתת לנו הזדמנות לקום ולמלא את תפקידנו. כל האתגרים והחסרונות בחיינו הם בסופו של דבר האפשרות הכי טובה עבורנו לממש את הפוטנציאל שלנו. פורים מעורר אותנו לבחון את החיים במבט עמוק יותר, ולראות אותם כפי שהם באמת: מתנה והזדמנות נפלאה. אולם יותר מכל, פורים מאתגר אותנו להביט עמוק בתוכנו, ולראות שהניסיונות הקשים ביותר שלנו, הם הזדמנויות שעוצבו במיוחד עבורנו, כדי שנוכל לקום ולגלות ממה אנחנו עשויים באמת, ולפרוח...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: