16 בפבר׳ 2015

שאלות על תורה שאתה לא מכיר

בס"ד





הרב גלינסקי מספר: קיבלתי יום אחד טלפון מטכנאי של מנועים של המטוסים.
הטכנאי אומר לי כבוד הרב אפשר לקבוע פגישה? יש לי הרבה שאלות על התורה.
אמרתי לו אין בעיה וקבעתי איתו פגישה.

הטכנאי הגיעה אלי הביתה, ישבנו, אמרתי לו, סליחה, לפני שתשאל שאלות אני רוצה לשאול אותך משהו, האם אפשר שאחרי שתשאל אותי שאלות על התורה, אני רוצה לשאול אותך שאלות 
על המנועים של המטוסים.

כבוד הרב, תשאל אותי על מנועים של מטוסים? הרב ראה פעם בכלל מנוע של מטוס? הוא אומר
לי, לעולם אפילו לא ראית מנוע, אז איך תשאל אותי? אם אתה לא יודע מה זה בכלל מנוע אז
כבוד הרב איך אתה רוצה לשאול אותי על מנוע של מטוסים?

השבתי לו, ישמעו אוזניך את מה שפיך מדבר, למדת את כל התורה כולה? את כל הש"ס,
משניות, הבבלי, ירושלמי, גמרא, מפרשים, תורה נביאים כתובים, למדת את הכל? והוא ענה
לא למדתי. אז איך תשאל אותי? איך אתה רוצה לשאול שאלות על תורה שאתה לא מכיר.

איך יכול להיות תורה שאתה לא מכיר אותה ויהיה לך שאלות עליה, זה טיפשות, זה לא מציאותי,
תלמד כל התורה כולה, תכיר אותה לכל האורך ולרוחב ואחר כך תבוא ותגיד, יש לי קושיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: