13 באוג׳ 2018

אמונה


בס"ד





לחיות באמונה זה אחד מהאתגרים הקשים ביותר שעומדים בפני כל יהודי. להיות יהודי מאמין  זה בעצם להניח בצד את כל תפיסת העולם שלך, את כל מה שנראה לך הגיוני ונכון. את כל מה שאתה יכול להרגיש בחמשת החושים שלך.

בספר שמות יג', כתוב "ויסב האלקים את העם דרך המדבר ים סוף", הקדוש ברוך הוא לקח את עם ישראל לשיעור ארוך שנמשך 40 שנה. שיעור שהתקיים במדבר, בשממה. בארץ לא זרועה.

כל הנסיונות והמעברים שעוברים על האדם, נועדו להביא אותו להבנה "שאין עוד מלבדו". כל פעם שנשים את מלוא מבטחנו ברופאים, בצבא, בבוס בעבודה, נצטרך לעבור שיעורים של אמונה. שיעורים במדבר, עד שנבין שרק הוא יכול להושיע אותנו.

משל לספורטאי מצליח שהחליט לשבור עוד שיא בחייו, לעלות על ההר הגבוה בעולם. הוא הצטייד במיטב המיכשורים, בבגדים חמים באוכל ושתייה והחל לטפס על ההר. המסע בתחילתו היה קל, הוא סמך על כוחו ויכולותיו הטובים וטיפס עד חצי ההר בימים ספורים. אך ההמשך היה כבר שונה. שלג כבד כיסה את ההר, הראות הייתה קשה אך לא זה מה שימנע ממיודענו שהיה נחוש להגיע אל פסגת ההר ולתקוע דגל. באחד הימים המפרכים הוא ניסה לטפס על גבעה לא קלה, לשם כך הוא קשר עצמו בחבל ותקע את היתד בהר והחל לטפס.

לאחר חמישים מטר אירע הגרוע מכל, מפולת שלגים נחתה עליו והוא נפל מההר, בשעת הנפילה הוא מתפלל לקב"ה לעזרה. הוא צונח לתוך תהום חשוכה וכבר מרגיש את מותו אך פתאום הוא עוצר באוויר.. החבל שקשר על ההר עצר את נחיתתו. כשהוא תלוי בין שמים לארץ מבלי יכולת לראות, הוא שומע בת קול מהשמים שאומרת לו: "אם אתה מאמין בי, תחתוך את החבל שאתה אוחז בו ותנצל!" הוא לא ידע מה לעשות, התהום הייתה חשוכה והוא לא ידע מה מתחתיו, מצד שני הקב"ה פונה אליו... מה עושים?! "תחתוך את החבל", נשמע שוב הקול, אך הספורטאי פחד לשחרר, פחד לחתוך. אחרי שבועיים הוא נמצא ע"י כוחות החילוץ ללא רוח חיים כשהוא אוחז בחבל ורק מטר אחד מפריד בינו לבין הקרקע.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: