16 באוג׳ 2018

ארץ רגשות האשמה


בס"ד





כל כך כאב לי הלב לראות אותה ולשמוע אותה מסכמת את השיחה בינינו במשפט שמחזיק בתוכו את האמת שלה. "אין לי מחילה על מה שעשיתי, לכן אני נענשת". רק מלקרוא את המילים האלה, ליבי יצא אליה. מבקש להניח תחבושת על הפצע, שאולי עבורה לא יגליד לעולם.

את אסתר הכרתי בימים של התחזקות. ואיכשהו בדרך לא מקרית בכלל, הכרנו, ודי מהר הפכנו להיות חברות. תמיד ידעתי שיש לה אבן בגודל של מדבר סהרה שחוסמת לה את קנה הנשימה, בדיוק בזמן שהיא מבקשת לקחת לעצמה נשימה עמוקה במיוחד.

רציתי לומר לה שהגיע הזמן להפסיק. להסביר לה שבעבודה הרוחנית שלנו בעולם הזה, אין טעם להלקאה עצמית. אין טעם להתייסרות כואבת שמנקרת לך בנשמה כמו תרנגולת חרוצה. אין על מה להלין על עצמך שאתה לא מושלם, שאתה לא מסוגל לעשות את הדבר הנכון.

הייתי שם בעצמי. יותר מידי פעמים ביקרתי במחוזות המצפון האישי שלי. יותר מידי פעמים ביקשתי לנסוע אל ארץ רגשות האשמה וקניתי לי כרטיס לכיוון אחד. יותר מידי פעמים לא רציתי לחזור משם. היה לי נעים להתבוסס בבוץ של עצמי, שאוכל להאשים אותי ותו לא.

ניסיתי להבין למה תמיד יש בנו את הרצון להיות מושלמים. חפים מטעויות. למה אין לנו את היכולת למחול. למחול לעצמנו. הרי אין דבר כזה להיות מושלם.  יש כוונות מושלמות, יש רצונות מושלמים, אבל מכאן ועד לעובדה שבדרך לא ייפגע אף אחד, אין תעודת ביטוח.

כשיהודי חוזר בתשובה השם יתברך אינו חפץ שעברו ירדוף אחריו. הוא אינו חפץ שתשאר נטוע בקרקע ותביט לאחור. אם הוא סולח לך, אין לך את הפריווילגיה שלא לסלוח לעצמך. אתה לא יכול לתת לרגשות האשמה להמית בתוכך את תאי הדם הלבנים עד שתיגמר לך מערכת החיסון.

הקדוש ברוך הוא הוריד אותנו לעולם של טעויות, עולם של תיקון, עולם שבו המתנה הגדולה ביותר שקיבלנו ממנו זאת התשובה. תשובה שבה אתה חייב למצוא את הכוח בעצמך שיתן לך להמשיך הלאה. למצוא את הנקודה שבה אתה משחרר. את הנקודה שבה אתה מרפה.

אבא רוצה שנסלח לעצמנו, כי רק ככה אפשר להמשיך בבניית הזהות הרוחנית שלנו. רק לאחר שניקינו את השטח, ורוקנו את מה שמכביד לנו על הלב, נוכל להתעלות ולקבל את עצמנו, ואולי גם לחזור באמת בתשובה.

אחרי הרבה זמן שגרתי בארץ רגשות האשמה כתושבת מן המנין, החלטתי לקנות לעצמי כרטיס חזרה. התגעגעתי הביתה. רציתי אותי. רציתי לחזור לרגעים של חיוך ושמחה, לרגעים של ילדה קטנה, שלא ממשיכה לכעוס על עצמה. לא ממשיכה להתעסק בעבר שהיה, עבר שפשוט עבר.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: