20 באוק׳ 2014

בדרך האמהות


בס"ד




לכל אורך ההיסטוריה של העם היהודי הנשים גילו חוזק בלתי מתפשר באמונת בבורא ובמסירות נפש לקיים את רצונו. סיפורים רבים מספרים על ההקרבה המדהימה של הנשים הצדקניות בשביל לקדש שם שמיים.

הגמרא אומרת ש"בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו, ובזכות הנשים נגאל בשנית לעתיד לבוא". התנ"ך מלא בסיפורים על עוצמת הנשים שאמונתן ותפילתן השפיעו על האומה היהודית כולה. זוהי אחת הסיבות שהשם יתברך מתאווה לתפילת הנשים ואינו משיב אותן ריקם.

אנו הנשים זכינו למצווה נעלה ומיוחדת שנקראת "הפרשת חלה", מצוות הפרשת חלה היא חשובה ויקרה לנשים ועיקרה הוא תפילה. אימותינו שרה, רבקה, רחל ולאה היו מפרישות חלה דרך קבע ולא מוותרות על החיבור הנפלא של התפילה. תפילה שמגיעה ממקום של יראה וענווה. כפי שנאמר "אישה יראת השם היא תתהלל". תפילה שמטרתה איננה רק בקשה, אלא גם השגת השפעה פנימית על עצמנו.

המשמעות העמוקה יותר של הפרשת חלה, היא להרפות מאחיזתנו העיקשת במעשי ידינו, ולהזכיר לעצמנו שלא כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה. ברכתו של שוכן מרומים היא. אפיית הלחם מסמלת את שאר מלאכות הכנת המזון שהאשה מופקדת עליהן. בהפרשת החלה האשה מבטאת את הכרתה בהשגחה האלוקית, השורה בכל מעשיה היום-יומיים.

אם כן, הפרשת החלה הינה שעת רצון עצומה מאוד לפני השם יתברך. זוהי שעה קדושה ששערי השמיים פתוחים ותפילותינו, רצונותינו, ומשאלות לבנו, מגיעות עד לכסא הכבוד.

כל המקיימת מצווה זו שכרה גדול מאוד, ועלינו להגיע אליה בענווה ובשמחה, בתמימות ובאהבה. הפרשת חלה מביאה ברכה לבית, מגינה ושומרת על האישה ועל כל בני ביתה. בזוהר הקדוש רשום שאישה שמקפידה על מצווה יקרה זו יכולה לשנות את גורלה מן הקצה אל הקצה.

מי יתן ונזכה כולנו ללכת בדרכן של האמהות הקדושות ולהפריש חלה בביתנו, ומשאלות ליבנויעלו ויפארו את הבית וישפיעו עלינו רב טובה וברכה לנו ולכל עמו ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: