26 באוק׳ 2014

זיווגו של אדם - סיפור מדהים

בס"ד


המעשה המדהים הבא אירע בביתו של הרב חיים קנייבסקי שליט"א:

בחור ישיבה הגיע לגיל השידוכין והחל לחפש את הזיווג שנקבע לו ממרומים. בחור ישיבה מצויין, בעל מידות ויראת שמיים נפלאה, פשוט בחור על רמה. אך הייתה לו בעיה אחת – צלקת גדולה שכיסתה שטח גדול בפניו.

והנה, הבחור יצא לפגישה הראשונה שנקבעה לו עם בת ישראל כשרה, אותה נערה הוקסמה ממידותיו, תכונותיו ומעשיו של הבחור שאכן עשה רושם של בחור רציני ומצויין, אך הצלקת הגדולה בפניו, לא נתנה לה את האומץ לחשוב שכך יראה בן זוגה, והחליטה לרדת מההצעה בצער רב. 

אותו בחור ישיבה נפגש עם עוד בנות ישראל כשרות, שכולם בפה אחד נדהמו מטוב ליבו והאדם הנפלא והמיוחד שבו, ומאוד רצו לזכות להיות אשתו – אך רבות מהן לא היו מסוגלות לראות את הבעל שלהן עם צלקת כזו בפרצוף. 

אותו בחור מצויין, שכבר חשב מספר פעמים שמצא את זיווגו, ראה שהצלקת בפניו מרחיקה את בנות ישראל מלהתחתן עמו. מה יעשה? הרי הוא באמת בחור מקסים ומצויין, אך האם הצלקת תחרוץ את גורל חייו להישאר רווק כל חייו? האם עליו להשלים עם עובדה זו?

בלב שבור, הלך הבחור אל ביתו של הרב חיים קנייבסקי שליט"א, לספר לרב על מצבו, לקבל ייעוץ ואף ברכה לזיווג. נכנס הבחור אל הרב קנייבסקי שליט"א ושטח בפניו את הבעיה שלו. הסתכל עליו הרב קנייבסקי ואמר: "בפגישה הבאה שתהיה לך עם בת ישראל כשרה – תספר לה כבר בתחילת הפגישה איך קיבלת את הצלקת הזו!", חרץ הרב. הבחור היה המום ולא הבין... לספר לה ישר על הצלקת? הרי אולי דווקא בגלל שאתחיל לדבר איתה על הצלקת היא תפסיק את הפגישה מיד? אך גמר בליבו אם הרב קנייבסקי אמר – זה רצונו של הקב"ה. 

לאותו בחור הוצעה בת ישראל כשרה מבית טוב והפגישה נקבעה לשבוע הקרוב. הבחור הגיע אל הפגישה, והזוג הצעיר התיישב והחל לדבר. לאחר היכרות קצרה ואמירת שלום, פנה הבחור אל הנערה ואמר: 'לפני שנתחיל לדבר, אני רוצה לספר לך על הצלקת הגדולה שאת רואה בפניי, ותסלחי לי שאני פותח בכך – אך כך ציווה עליי הרב קנייבסקי'. 

הבחורה הופתעה מבקשתו של הבחור ובעיקר מכך שזהו ציוויו של גדול הדור, והקשיבה לדבריו: 'אני חייב לספר לך!, את בטח רואה את הצלקת הגדולה בפניי וקצת נבהלת וחוששת כמו רבות אחרות - 

אספר לך כיצד אירע הדבר: היה זה לפני שנים רבות, כשהלכתי ברחובות ירושלים בשעת לילה מאוחרת. לפתע, אני שומע צעקות מאחת הסימטאות. רצתי מהר לבדוק את המתרחש והנה אני רואה ילדה, בת ישראל צדיקה רצה, ואחריה רודף נער ערבי הרוצה להתעלל בה. מבלי לחשוב על הסכנה שבדבר, התחלתי לרדוף אחריו, בעוד שאותה ילדה בורחת בפחד ובבכיות... עד שבאחת הסימטאות הצלחתי לתפוס את הנער הערבי ולהפילו ארצה. הנער הערבי החל להיאבק עימי, ותוך כדי העימות הוא שלף חפץ חד וחתך חלק גדול בפניי שהחל לדמם ללא הרף. אותה ילדה, הצליחה לחמוק ולברוח לביתה בפחד ובבכי רב, ואני פונתי לבית החולים לקבלת טיפול דחוף בפניי. לאחר מספר ניתוחיים פלסטיים, בית החולים הודיע לי שהצלקת תישאר בפניי כל חיי', וכך ציווה עליי הרב קנייבסקי לספר לבחורה שאיתה אפגש בפגישה הקרובה'.

לפתע, רואה הבחור, שהנערה מתרגשת כולה, עיניה דומעות והיא מתחילה לבכות. הבחור נבהל ושאל אותה מה קרה. בלב נרגש, בדמעות בעיניים ובקול חנוק אומרת לו הנערה: 'אני הייתי אותה ילדה שרדף אחריי הערבי בסימטאות בירושלים, פחדתי וצעקתי, ואז הגיע בחור ישיבה שהציל אותי. כל חיי רציתי לדעת מי היה אותו בחור ולהשיב לו תגמול והודאה על שהציל את חיי – וכעת, רואה אני את השגחתו של ה' יתברך, ששלח אותך להיפגש עימי, והלוואי ואזכה להיות אשתך לעתיד', אמרה הנערה ופרצה בבכי נרגש.

גם לבחור עמדו דמעות בעיניים וההלם אחז את ליבו, כעת רואה הוא כיצד ידע הרב קנייבסקי בקדושתו את שעליו לעשות. ובחודש אדר תשע"א, הזוג המאושר קבעו מועד לחתונה.

***אומרים חז"ל שמאז שנברא העולם, יושב הקב"ה ומזווג זיווגים לפי ההתאמה המושלמת ובזמן הטוב ביותר. 

לפעמים חושב לו אדם: 'מי תרצה אותי עם צלקת כזו? מי יתחתן איתי בגיל שכזה? למה הקב"ה עשה לי את הבעיה הזו שהורסת לי את הזיווג או את הפרנסה'?' – אך אם היה יודע האדם שכל מה שעושה לו האבא הרחמן שלו – הוא עשה לו ברחמים, ודווקא הצלקת הזאת, ודווקא הבעיה הזאת – בזכותה יזכה אותו אדם לפרנסה ולזיווג שמחכה לו בשמיים. 

• רק תזכור שאין רע מאת הקב"ה – הכל זה רחמים ומתנת שמיים גם כשאיננו מבינים. כי דווקא הצרה והניסיון שיש לך הם האוצר שנתן לך הקב"ה כדי להעניק לך את הטוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: