11 במרץ 2014

לגלות את ההסתר של אסתר

בס"ד

אסתר המלכה בראי הקבלה / נלקח מאתר מודעות

אסתר מייצגת את השכינה הקדושה, את הכוח של הנשמה שלנו. השכינה כוללת את כל נשמות עם ישראל בתוכה, זו ספירת המלכות. כמו שכתוב, "וַתִּלְבַּשׁ אֶסְתֵּר מַלְכוּת" (אסתר ה' א'). מרדכי אומר לאסתר, התפקיד שלך בתור ספירת המלכות זה ללכת ולעורר את המלך, מלך מלכי המלכים, על מנת לצאת מהמצב הקשה בו אנו נמצאים. צריך לזכור שהמלחמה בהמן או בכל אויב אחר, היא לא מלחמה פיזית, אלא זו מלחמה רוחנית. מרדכי הסתכל בשורש הרוחני של הדברים. 


אסתר אומרת למרדכי, "וְצוּמוּ עָלַי וְאַל-תֹּאכְלוּ וְאַל-תִּשְׁתּוּ שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה וָיוֹם" (אסתר ד' ט"ז). בפנימיות היא אומרת שעל מנת לעורר את המלך, את האור העליון שיכול לבטל את כל הדינים והגזרות, צריך אתערותא דלתתא, התעוררות מלמטה. צריך לעורר את כל היהודים שישנים, לאחד ולהעיר. צריך לעשות תיקון שורשי. צריך לעשות מעשה, "לֵךְ כְּנוֹס אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים" (שם), לחבר את כולם, לצום ביחד שלושה ימים, לעשות משלוח מנות איש לרעהו, לעורר את האהבה הגדולה בעם ישראל, "ואהבת לרעך כמוך".


אסתר, אחרי שלושה ימים של צום, צמצום הרצון לקבל, ניגשת אל המלך. המדרש אומר שהיתה ירקרקת. ירוק זה הצבע של קו אמצעי בספירות. הקו האמצעי התלבש במלכות, התעורר הרצון לקבל על מנת להשפיע. הכוח של המלכות המתוקנת התגלה. 


החיבור לכח האחד של נשמת עם ישראל בתוכנו זו העליה הרוחנית היחידה שיש. לעורר בתוכנו את הכוח של אהבת ישראל. לעלות ממצב של מלכות ריקנית, מלאה בדינים, למלכות ממותקת שמחוברת אל האור.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: