בס"ד
אנחנו שוכחים מי באמת מנהיג כאן את הכל. אנחנו לא תמיד מבינים שאנחנו לא שולטים כאן בעולם, שאנחנו תלויים ברחמיו יתברך כל רגע ורגע. באה התורה הקדושה ומלמדת אותנו שהכל מונהג ומושגח מלמעלה ואין שום כוח אחר הפועל בעולם. השם יתברך ברא את הכל יש מאין, והכל עומד וקיים במאמר פיו. כל דבר, גדול וקטן, נברא ומתהווה בכל רגע ממש מפיו של מי שאמר והיה העולם. זאת התכלית של הבריאה. שנדע את זה. שנכיר את הבורא. שנתפעל מהבריאה המופלאה הזו שהוא ברא.
איך אנו פונים אל ה'? 'ריבון כל המעשים': כל מה שנעשה בעולם, מהדבר הפעוט ביותר ועד לדבר הגדול ביותר, הכל מעשה ה' והשגחתו. כל מה שקורה לך, בדרך הטבע, או מבני אדם, או שזה בא לך מעצמך, הכל ברצון השם יתברך. ככה השם רוצה, נקודה. אין מה להאשים, לא בני אדם אחרים וגם לא את עצמך. אתה נמצא עכשיו בנסיון של אמונה. אתה חייב להשליך את הכל כי השכל מפיל אותך מהאמונה שהכל ברצון ה'. השכל נותן לך כל מיני הסברים שמובילים לכעס, לצער, לייאוש, לנקמנות, להאשמה עצמית. אתה חייב להשליך את השכל הזה ולהתחזק באמונה שאין עוד מלבדו! הכל ברצון ה'. מי שבאמת הביא עליך את הצער הזה אינו אדם זה או אחר. אלא הוא הבורא בעצמו. ומכאן אתה צריך להתקדם לדרגה נוספת באמונה. האמונה שהכל לטובה. כל מה שקורה לי הוא לטובתי, אף על פי שנראה לי על פי פשוטו שזה לרעתי.
כל מה שה' עושה, לטובה הוא עושה. הכל ממש, בלי יוצא מן הכלל ושלימות האמונה היא כאשר האדם מחפש בכל דבר שקורה לו את המסר שבדבר כדי להתעורר בתשובה. כי עיקר הטוב שיש מכל היסורים הוא שזוכה על ידם להתעורר לפשפש במעשיו, לעשות תשובה וכך להתקרב לה' יתברך.
אנחנו שוכחים מי באמת מנהיג כאן את הכל. אנחנו לא תמיד מבינים שאנחנו לא שולטים כאן בעולם, שאנחנו תלויים ברחמיו יתברך כל רגע ורגע. באה התורה הקדושה ומלמדת אותנו שהכל מונהג ומושגח מלמעלה ואין שום כוח אחר הפועל בעולם. השם יתברך ברא את הכל יש מאין, והכל עומד וקיים במאמר פיו. כל דבר, גדול וקטן, נברא ומתהווה בכל רגע ממש מפיו של מי שאמר והיה העולם. זאת התכלית של הבריאה. שנדע את זה. שנכיר את הבורא. שנתפעל מהבריאה המופלאה הזו שהוא ברא.
איך אנו פונים אל ה'? 'ריבון כל המעשים': כל מה שנעשה בעולם, מהדבר הפעוט ביותר ועד לדבר הגדול ביותר, הכל מעשה ה' והשגחתו. כל מה שקורה לך, בדרך הטבע, או מבני אדם, או שזה בא לך מעצמך, הכל ברצון השם יתברך. ככה השם רוצה, נקודה. אין מה להאשים, לא בני אדם אחרים וגם לא את עצמך. אתה נמצא עכשיו בנסיון של אמונה. אתה חייב להשליך את הכל כי השכל מפיל אותך מהאמונה שהכל ברצון ה'. השכל נותן לך כל מיני הסברים שמובילים לכעס, לצער, לייאוש, לנקמנות, להאשמה עצמית. אתה חייב להשליך את השכל הזה ולהתחזק באמונה שאין עוד מלבדו! הכל ברצון ה'. מי שבאמת הביא עליך את הצער הזה אינו אדם זה או אחר. אלא הוא הבורא בעצמו. ומכאן אתה צריך להתקדם לדרגה נוספת באמונה. האמונה שהכל לטובה. כל מה שקורה לי הוא לטובתי, אף על פי שנראה לי על פי פשוטו שזה לרעתי.
כל מה שה' עושה, לטובה הוא עושה. הכל ממש, בלי יוצא מן הכלל ושלימות האמונה היא כאשר האדם מחפש בכל דבר שקורה לו את המסר שבדבר כדי להתעורר בתשובה. כי עיקר הטוב שיש מכל היסורים הוא שזוכה על ידם להתעורר לפשפש במעשיו, לעשות תשובה וכך להתקרב לה' יתברך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
מאת:
תגובה: