10 בספט׳ 2014

רש ועני לפני הבורא

בס"ד

כל אחד מאיתנו, חפץ מן הסתם בשנה של עשירות גשמית ורוחנית. השאלה כיצד ניתן לזכות לכך, רבי יצחק נותן לנו עצה יישומית כיצד להגשים זאת. והיא: ביום ראש השנה, תעשה את עצמך רש ועני בפני הבורא.

בראש השנה ובתקופה שלפניו, אדם צריך להבהיר ולשנן לעצמו, שכל צרכיו בשנה הבאה נגזרים ונקבעים ביום זה. העובדה שעד היום מצבי היה טוב, אינה מחייבת שמצב זה יימשך גם בשנה הבאה. וכן להיפך. כרגע ביום הדין - אין לי מאומה, אני צריך לקבל הכל מחדש! אל לאדם לחשוב לעצמו, ברוך השם אני בריא, יש לי עבודה מצוינת, קרן פנסיה שמנה – אפשר להיות רגוע... לא! אדם צריך לטעת בהרגשת ליבו שכל מה שיש לו, זה רק כי כך גזר הבורא, וברצות הבורא - הגלגל מתהפך ברגע. לא חסרים סיפורים ומקרים על אנשים שחייהם השתנו באחת מן הקצה אל הקצה - תאונות, מחלות פתאומיות, נפילות כלכליות. לצערנו חווינו גם קטסטרופות כלליות בצורת צונאמי פתאומי, רעידות אדמה ושריפות ענק. העובדה ששנייה קודם לכן הכל היה טוב, לא מהווה ערובה לכך שגם בעתיד יהיה טוב. אין לאף אחד מאתנו "ביטוח חיים."

באופן דומה, גם בפן החיובי, אנשים שהיו במצבי קושי ראו ישועות שאי אפשר היה לחזות אותם מראש...

כשאדם משריש בליבו שבראש השנה נגזר עליו מחדש מה יהיה עליו דבר יום ביומו במשך השנה הבאה, אזי הוא יעמוד בפני הבורא כרש, וזה לא "כאילו", הוא באמת מרגיש רש...


הרב יוסי מזרחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: