14 בספט׳ 2014

נשמה שהופיעה בכלב

בס"ד

גלגול נשמות - הרב ניסים יגן זצ"ל
______________________________
אחת ההזדמניות בהן שהיתי בלוס אנג'לס, נתבקשתי על ידי מארחי לסור אל ביתה של משפחה רחוקה מן היהדות, אשר בנה נפטר זה לא מכבר בתאונת דרכים מזעזעת. נעניתי לבקשה, הלכתי עם המארח אל ביתה של אותה משפחה, ושם שמעתי מפי אבי המשפחה את הספור הנורא הבא:
 "היה זה יום למחרת פטירתו של בני, כאשר הופיע לפתע כלב שחר גדול על מפתן ביתנו. בטבע שבעולם, כלב אינו מופיע סתם כך, ובודאי שאינו דופק בדלת כמו בחור אנטליגנטי... אולם זה בדיוק מה שהכלב דנן עשה!! הוא דפק בדלת עם אחת מכפותיו השחרות, וכאשר נפתחה הדלת – בקש להכנס אל הבית!!
 "באותו הרגע, היתה לי הרגשה כי נשמתו של בני התגלגלה בכלב זה, ולפיכך בקשתי להכניסו אל הבית, אולם אשתי סרבה. היא לא האמינה כי הדבר יתכן. גם כשהסבתי את תשומת לבה לעבדה שהכלב אינו נובח, אינו צועק, ואינו נוהג ככלב מצוי – היא לא שנתה את דעתה.
 "אלא שהכלב, משום מה, הכיר היטב את הבית... הוא ידע שישנה כניסה אחורית – מאחורי הבית, ולשם שם את פעמיו. הוא הגיע אל דלת הכניסה האחורית – אשר לא היתה נעולה, פתח את הדלת באחת מכפותיו, ונכנס אל הבית פנימה.
 למרות שעבר על יד דלת המטבח ממנו נדפו ריחות נפלאים – הוא לא עצר אפלו לרגע, אלא נגש הישר אלי והתישב בין רגלי. בשלב זה נעמדו כלם להתפלל מנחה, והכלב עומד נצב על ידי – כבן העומד ליד אביו.
 לאחר התפלה, עזב לפתע הכלב את מקום מרבצו, והחל פוסע אל עבר המדרגות המובילות אל הקומה השניה – בה ממקמים חדרי השנה. מאחר וכאמור, היתה לי תחושה כי המדבר בנשמתו של בני – לא מנעתי מהכלב לעלות אל הקומה השניה, אלא רק עקבתי אחריו בכדי לבחן להיכן יפנה. לנכח עיני המשתאות – נגש הכלב ישירות אל חדרו של בני, פתח את הדלת, נכנס ונשכב על המטה!!
 בדמעות, ירדתי בחזרה אל הסלון בו התכוננו הנוכחים לתפלת ערבית. ושוב – הכלב הופיע מיד לאחר תחלת התפלה, התישב לידי והמתין בסבלנות. לאחר התפלה – הוצאנו את הכלב החוצה והגשנו לפניו דברי מאכל, הוא אכל לשבעה, ולאחר מכן פנה והלך לדרכו – כאשר עד היום לא ראיתיו שוב!!".
  כאשר שמעתי את ספורו של האב – ידעתי לומר לו מיד כי כפי הנראה עבר בנו על עברה מסימת, עליה נאמר בגמרא שקשורה בו ככלב, ובאר הארי ז"ל שמתגלגל בגופו של כלב. ואמנם, האב הודה בפני כי בנו היה פרוץ בעברה זו, ועבר עליה כמה וכמה פעמים!
 ועתה, אני שואל אתכם, האין זה נורא? האין זה מחריד – להתגלגל בגופו של כלב? האם מישהו היה מוכן לעבר את הסבל הזה? ודאי שלא! ובכן, בכדי שלא נגיע למצב מעין זה – אין בררה כי אם להתחזק ולתקן כל עוד נתן הדבר, בטרם יהיה מאחר!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: