22 בספט׳ 2014

המהות הפנימית של הפרשת חלה

בס"ד

המהות הפנימית של הפרשת חלה - חשוב להפריש בערב ראש השנה
סגולה גדולה לכפרת עוונות

הלחם הינו המוצר הבסיסי ביותר שממנו ניזון האדם. בורא עולם מבקש מאיתנו להפריש חלה ע"מ שנכניס התערבות רוחנית בדבר הבסיסי כל כך. עלינו לשלב בין הגשמיות, שהיא הלחם, לבין הפרשת החלה שהיא הרוח.

מעבר למצווה האדירה, חשוב לדעת שלפעולות שאנו עושים ישנה מהות פנימית, והיא כאן לפניכן...

ניפוי הקמח - זמן שבו עלינו להיות כנות עם עצמנו, ולהגיע להכרה הפנימית שצריך לנפות דברים לא נעימים מחיינו. זה הזמן לעשות חשבון נפש קטן ולהתנער מכל מה שמעכב אותנו בחיים מלהתקדם קדימה. אם קשה לכן, תמיד לבקש עזרה ממלכו של עולם שיסייע בידיכם להבדיל בין האור לחושך, ופשוט לנפות....בלי רחמים.

סוכר - זמן שבו עלינו לבקש שהשם יתברך ימתיק דינים מעלינו בשורשם. להודות על המתיקות והדבש שיש בחיינו, וכמובן לבקש על העתיד, עם כל כף של סוכר לבקש עבורנו ועבור היקרים לנו תוספת של סוכר לחיים.

שמרים - למעשה השמרים הם אלו שנותנים חיות לעיסה, ועושים את הכל מאחורי הקלעים. השמרים גורמים לתפיחה של הבצק, ועלינו לבקש שכל הטוב שלנו יתפח ויכפיל את נפחו.

מלח - מהווה גורם שמאזן בין הסוכר לשמרים. בחיים האלו אשה צריכה להיות חכמה ולהיות מאוזנת. קצת מכל דבר, שהכל יהיה במינון הנכון.

מים - המים מסמלים זרימה, תורה, טהרה, נקיון, ויותר מהכל הן מחברות את כל החומרים יחד לבצק מדהים, האשה עושה את החיבור בין בני הבית, בין הגוף לנשמה, בינה לבין בעלה וכו'. כל מה שנשאר בחיים זה לחבר בין גופך לנשמתך. להתחבר לעצמך ולרצונותייך.

שמן - מסמל ברכה, כשאנו מוסיפים את השמן יש לבקש שהשם יעתיר עלינו ברכות ותוספת של מתנות מאוצר מתנות חינם.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: