19 בנוב׳ 2014

תוספת שבת

בס"ד


הרידב"ז הקדוש פעם אחת היה מאוד חולה ובאחד הימים הוא חלם שהוא נמצא בבית דין של מעלה וחברי בית הדין דנים אותו וממש באים להכריע אותו לדין מוות. הוא החל להתחנן ולבקש, וזעק בפניהם: "אני באמצע לכתוב את הספר שלי, ואם יעלו אותי לשמים לא אוכל לסיימו!". ענו לו: "אל תדאג, משהו אחר יסיים את הספר שלך".

חרד לגורלו, הוא ממשיך להתחנן: "אני עוזר להרבה יתומים ואלמנות, מי יעזור להם מעכשיו?", והם עונים לו :"אל תדאג...נשלח שני בעלי חסד אחרים, והם ידאגו ליתומים ולאלמנות".

עד שעמד הרידב"ז, ואמר לחברי בית דין של מעלה: "מליל ששי (חמישי בלילה) המפה כבר פרוסה על שולחני לכבוד שבת קודש, ואני ובני ביתי מקבלים את השבת בעוד היום גדול, בתוספת שבת ראויה..." כאשר שמעו זאת הדיינים פסקו חד משמעית: "בזכות תוספת שבת יוסיפו לך חיים!".  ואכן, זכה הרידב"ז להישאר בעולם עוד שנים רבות, סיים לכתוב את ספרו ואף זכה לעלות לארץ ישראל ולכהן כרבה של צפת.

תוספת שבת = תוספת חיים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: