19 בנוב׳ 2014

עיני מקור דמעה

בס"ד


דברי הרב מוצאפי שליטא על הפיגוע:
______________________________

מי יתן ראשי מים ועיני מקור דמעה ואבכה יומם ולילה את חללי בת עמי. כך קונן הנביא ירמיה עליו השלום. מה אענה ומה אומר היום הנורא הזה, אוי שכך עלתה בימינו, אוי שכך עיננו רואות, בשמים רוגזים עלינו חלילה, זה כמה חודשים של הרג ורצח. 

היום נוספו עוד ארבע אלמנות כנגד ארבע אמהות, עשרים וששה יתומים נוספו היום, תינוקת בת שלשה חודשים נרצחה ולא התעוררנו, גיורת צדק צדקת וקדושה נרצחה, בחור צעיר לימים נהרג באכזריות, ועוד ועוד נרצחו ונטבחו ואין אומר למלאך המשחית הרף. 

זה לא נכון להתנער מאחריות, זה לא קורה כל פעם, עם טלית ותפילין, בסיום העמידה עליה נאמר במשנה ״אפילו נחש כרוך על עקיביו לא יפסיק״. האלקים מצא את עון עבדיך, כיצד הרשו בשמים שכך יקרה, הלא דבר הוא, יש חרון אף נורא, אם יהודים נרצחים עם טלית ותפילין זה מחייב את כולנו. 

רבותי, צריך דחוף להפסיק עם פירוד הלבבות, להפסיק עם רדיפת הכבוד, להפסיק עם הקנאה והשנאה, הרי מפורש בתלמוד שאלו הנושאים המביאים את החרב, כל אחד חושב שהוא ורק הוא צודק, והאמת והיושר נולדו אתו, וכך מתחילים דרך יצר הרע לעורר מחלוקות ומריבות שונות. 

הזלזול הנורא שאנחנו עדים לו בחכמי ישראל, בגדולי הדור, בלומדי התורה, ההעתקה של דברי הרחוב החילוני על בני התורה, על חשיבות ונחיצות לימוד התורה, הקלות הבלתי נסבלת בה יש אנשים המסתובבים סביב זקני הדור ומזלזלים בהם ובשיקול דעתם, ועוד דברים שיפה השתיקה להם, היא הגורמת את שליחת היד במלאכי השם. 

בנוסף על כל אלה אי הזכרת שם השם יתברך, בכל שיחה ודיון, וגם בפומבי, הרי זה חילול השם נורא, גם השיחות על איך ומדוע, ולגדור, ולהגן, בלי להזכיר שם השם הוא החורבן הנורא בדורינו, כי אנחנו מעתיקים את הרחוב. 

ולפני סיום אזכיר בשעה קשה זו את אהובי ורעי הנרצח הגאון רבי משה טברסקי השם יקום דמו, זכר צדיק לברכה. שהיה בתים אחדים ממקום מגורי מרביץ תורה, והשתעשענו הרבה בדברי תורה חכמה ומוסר והשקפה, וחבל על דאבדין ולא משכחין. קרבן ציבור של כולנו. 

קשה בשעה זו שהנרצחים מוטלים לפנינו לדבר, לכתוב, או לזעוק, הדמעות ניגרות מהעיניים מאליהם, אנא אבינו שבשמיים רחם על שארית עמך בית ישראל, השיבנו אבינו לתורתך וקרבנו מלכנו לעבודתך, והחזירנו שלימה לפניך, ושלח לנו הגואל בקרוב, רחם רחם עלינו אבינו אב הרחמן. כי מיום שנולדנו ופקחנו עיננו ראינו מלחמות וגזירות, אנא, זכנו לראות הישועה. 


כ״ה במרחשון תשע״ה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: