19 ביולי 2015

שתבוא ברחמים וכמה שיותר מהר

בס"ד

אחד הדברים שמעסיקים את עם ישראל ומנהיגיו מאז ומתמיד, היא הגאולה השלמה. בכל דור ודור עושים הצדיקים כל מיני עבודות כדי להחישה, להמתיק אותה, שתבוא ברחמים וכמה שיותר מהר. וככל שהדורות מתאחרים, כך אנו מבקשים ומצפים יותר: מתי כבר היא תבוא? למה היא כל כך מאחרת? מדוע היא מתעכבת? לעיכוב הזה יש סיבה.

בורא עולם רוצה שכולם יזכו. שלא ידח ממנו נידח ולכל אחד מישראל תהיה התעוררות מעצמו לתשובה לפני שיזכה אותנו בגאולה. שהרי, אם השם יביא את הגאולה עכשיו, ישנם כאלה שיישארו בלי תיקון ח"ו, כי אין מקבלים גרים ובעלי תשובה לימות המשיח. וגם מצד מה שנאמר, שאין יהודי שלא עשה מצווה כלשהי או הרהר בתשובה פעם, ובודאי משיח יתקן את כולם, אבל על כל פנים – יהיו חסרים מאוד לנצח נצחים. כי ברגע שמשיח יבוא – הכל ייעצר. כבר לא נוכל להוסיף במעשים וזכויות כמו שאפשר היום, כשעדיין יש לנו את יכולת הבחירה. לכן השם יתברך ברחמיו העצומים על נפשות ישראל מחכה עם הגאולה כדי לאפשר לכל אחד לעשות משהו מעצמו, להתקרב לעבודת השם, עד שיזכה גם לעשות תשובה שלמה, ואז הגאולה תוכל לבוא למען כולם, ברחמים ובשמחה שלמה.

לכן, אף שכולנו מצפים למשיח, ויש לנו חיוב לצפות לישועה, עלינו לבקש מהשם שכולם יזכו לעשות תשובה שלמה עוד לפני שתבוא הגאולה. בלא זה, יש חסרון גדול ברצון שמשיח יבוא תיכף ומיד. וכמו שאמר צדיק אחד, כששאלו אותו האם הוא רוצה שמשיח יבוא? נאנח ואמר: אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי! אוי לי מיצרי – בודאי שאני רוצה שמשיח יבוא כבר, כך גם לקץ לגלות ולצער. ואוי לי מיוצרי – שאני יודע שהשם מרחם על בניו שבגלות, וצערו גדול עוד יותר ביודעו שאם משיח יבוא לפני שהם יתעורר בתשובה, הם עלולים חלילה לאבד את תיקונם הנצחי.

קירוב רחוקים זה צו השעה, וכל אחד יכול לעשות זאת. אפשר להפיץ את האמונה בדרכים רבות ונפלאות, כמו שיעורים, דיסקים, ספרים וכן הלאה. וכשנעשה זאת, נוכל לבקש את הגאולה ולצפות לה כמו שהשם רוצה: שלא ידח ממנו נידח! יהי רצון שכל עם ישראל יזכו לחזור בתשובה שלמה בלי ייסורים, לביאת משיח צדקנו ולבניין בית המקדש ברחמים עצומים ולגאולה השלמה בלי שום חסרון, אמן.


הרב יוסי מזרחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: