6 ביולי 2015

לחיות בשלום

בס"ד

כדי שאדם יזכה לחיות בשלום עם כולם, הוא קודם כל צריך לחיות בשלום עם עצמו, להיות שלם עם עצמו. ואין שלמות בלי ה'. איך שה' ברא אותי ומה שה' נתן לי וגם מה שה' לא נתן לי, זאת השלמות שלי. בתנאים האלה, ועם הכלים האלה, אני אצליח למלא את השליחות שבשבילה הגעתי לכאן הכי טוב שאפשר.

כשאדם זוכה לשלום פנימי, כשהוא שלם עם כל מה שהוא עושה, כשהוא שלם עם הדרך שהוא הולך בה, הוא מקרין את זה לסובבים אותו וממילא נהיה שלום בין כולם. מתי אדם זוכה לשלום פנימי? כשהוא לומד לחיות עם הקב"ה. כשהוא לומד לשמוח במה שהוא עושה באותו רגע. אחת הסיבות שאנחנו לא שמחים, היא שאנחנו תמיד חושבים על משהו אחר שצריך לעשות כשנסיים לעשות את הדבר הנוכחי. וככה אנחנו לחוצים, ומודאגים, ומפסידים את העונג הזה לעשות כל דבר עם הקב"ה, לבקש ושנרגיש אותו במה שאנחנו עכשיו, ברגע הזה ממש.

הרב יוסי מזרחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: