7 ביולי 2015

קצת ענווה

בס"ד

יום אחד גזרו מהשמיים על רבי חיים בן עטר -"האור החיים" גלות של שלוש שנים על ששמע ביזיון של תלמיד חכם ולא מחה..

גלות היא דבר קשה, אסור לישון במקום אחד שתי לילות, בכל יום הוא חיפש מקום אחר ללון..

בשבת האחרונה לפני סיום הגלות הגיע רבינו לעיר אחת והוזמן להתארח אצל רב השכונה בשבת..

בערב שבת הוא הלך עם הרב לבית הכנסת..הרב נשא דרשה והביא מחידושיו של רבינו חיים בן עטר..הוא לא ידע שמי שהוא מארח הוא בעצמו רבי חיים..

והנה החל הרב המארח בחידושיו של רבי חיים , וכל פעם שהיה מזכיר את שמו היה אומר " הרב הקדוש.."

שהיה רבי חיים שומע זאת ,מתוך הענווה שבו היה מתפרץ ואומר "לא הרב קדוש..רק חיים בן עטר"..

הרב והציבור נדהמו על חוצפתו של האורח וגערו בו '"היזהר בדברייך! רבינו חיים בן עטר הוא גדול הדור!"..כך קרה מספר פעמים וכן בדרשה של סעודת הבוקר..

הציבור כבר לא יכל למחול על כבודו של גדול הדור.. הם לקחו את רבי חיים והכניסו אותו לתוך

תא מוקף סורגים עד לצאת השבת...

שבת קודש יצאה והנה החלו רעמים וברקים אדירים בשמיים..כל העיירה היתה נסערת והמומה מהתופעה הלא צפויה, הרב עשה שאלת חלום וביקש מהשמיים פתרון לתעלומה..

כשהתעורר, פנה לציבור ואמר " הודיעו לי מהשמיים שהשר של גיהנום כועס ורותח מאחר ואינו יכול לפתוח את הגהינום! (בשבת גיהנום שובת..). אז שאלתי " למה אי אפשר לפתוח את הגהינום?." וענו לי " מכוון שרבינו הקדוש רבי חיים בן עטר לא עשה הבדלה "..שאלתי "מדוע הוא לא עשה הבדלה" והשיבו לי " הוא האורח שכלאתם אותו בשבת.."

כדי לזכות ולהגיע למעלות גדולות צריך להיות קצת עם ענווה..

ברגע שאתה קצת מוריד מעצמך אתה נותן מקום לקב"ה לרדת ולהיות איתך..אתה פשוט מפנה לו מקום..

אם אתה רוצה שפע גדול , תהיה עניו..

אם כל הזמן אתה אומר "אני..ואני..ורק אני.."

אומר לך בורא עולם " אין בעיה..אתה ואתה..אז תסתדר לבד.."

אדם שקצת מבין שהוא בסך הכל בשר ודם, מכריח את בורא עולם להיות לצידו ולהשפיע עליו שפע גדול..

תהיה קצת עניו..ותראה איך הגדולה כבר תגיע אליך..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: