28 ביולי 2015

הכל תלוי בך בני

בס"ד

נער מתבגר השיח את ליבו בפני אביו. הוא עומד בפני התמודדויות רבות, קשיים שונים ומצוקות נעורים. סערות ומשברים פוקדים את נפשו. "איך מתמודדים, אבא?" שאל הבחור, "מה עושים?" האב בחר בדרך יצירתית. הוא הוביל את הבן למטבח, על שפת הכיריים הניח שלושה סירים. בראשון הכניס ביצה, בשני גזר, ובסיר השלישי גרגירי קפה. הדליק את האש, ויצא. לאחר זמן מה חזר עם בנו למטבח, פתח את הסיר הראשון, הוציא את הביצה והניחה בצלחת. הסיר את מכסה הסיר השני, הוציא את הגזר והניח בקערה. ואת הקפה שבסיר השלישי סינן ומזג לתוך הספל. פנה אל הבן ושאל: "מה אתה רואה, בני?" הוא התקרב לשולחן ובחן את המוצרים: הגזר היה רך ונמעך. הוא קילף את הביצה, וזו היתה קשה. הקפה הדיף ריח נפלא וטעמו היה טוב ומענג.

"שים לב, בני", אמר האב, "שלושת המוצרים השונים מלמדים אותנו על דרכי התמודדות שונות בחיים. כולם הוכנסו לאותו מצב נתון - המים, אולם כל אחד מהם יצא שונה. הגזר נכנס לתוך המים קשה וחזק, ויצא משם רך ונמעך. הביצה נכנסה רכה, עדינה ונוזלית, ויצאה מן המים כשהיא קשה. ואילו פולי הקפה, שונים משניהם. לאחר ששהו בתוך המים הרותחים, הם הצליחו להפוך את המים עצמם למשהו משובח, טעים ומדיף ריח ניחוח. לאיזה מהם הינך דומה, בני?" שאל האב.

כשקשיים ניצבים בפניך, והינך ניצב בפני התמודדויות, כיצד אתה מגיב, כיצד אתה פועל, מה מנחה אותך? האם אתה דומה לגזר, נראה חזק כלפי חוץ, אך מאבד את חוסנו בפועל. או אולי אתה כביצה הרכה שמקשה את ליבה והופכת להיות אטומה וחסרת רוך. המראה החיצוני נותר כשהיה, אך הלב השתנה לחלוטין. או שדרכך היא כפולי קפה, המוציא את הטוב שבו דווקא בשיא הרתיחה. ההתמודדויות והקשיים הם המצמיחים אותך ומפיקים ממך הרבה מעבר למה שחשבת, מחשלים אותך ומוציאים את הכוחות החבויים בך, מן הכח אל הפועל. הכל תלוי בך בני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מאת:

תגובה: